• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64082
+
-

تخلیه روزانه ۵۷۰ تن کالا در بندر شهیدکلانتری چابهار

بندر
تخلیه روزانه ۵۷۰ تن کالا در بندر شهیدکلانتری چابهار

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: روزانه ۵۷۰ تن کالا در این بندر تخلیه می‌شود زیرا میانگین تخلیه شناورهای سنتی به صورت روزانه ۶۸ درصد افزایش یافته است. 

 «مجتبی محمدزاده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بازدیدهای به عمل آمده و اقدامات انجام‌شده در زمینه بررسی و رفع مشکلات شناورهای سنتی، سبب تسریع در عملیات تخلیه و خروج شناورها از این بندر شده است. 

وی گفت: با توجه به گرمای هوا در ماه‌های جاری برای افزایش ایمنی و کاهش ریسک‌های احتمالی حریق در شناورهای چوبی در بندر شهید کلانتری، از تمام ظرفیت‌های موجود در تخلیه فوری و شبانه‌روزی این شناورها استفاده شد. 

وی افزود: این اقدامات که از اواسط خردادماه به دلیل ترافیک بالای شناورهای سنتی آغاز شده با وجود گرمای زیاد هوا که سختی کار را برای کارگران دوچندان کرده عملیات تخلیه شناورهای سنتی نسبت به شناورهای سایز بزرگ به سبب استفاده از نیروی انسانی مستقیم در عملیات تخلیه و بارگیری روند رو به رشدی داشته است. 

وی با بیان این‌که بندر چابهار موقعیت مناسبی برای حمل و نقل، ترانزیت و ترانشیپ (حمل و نقل دریایی) کالا دارد و بهترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر ترانزیت به کشورهای آسیای میانه و افغانستان و سایر کشورها است، گفت: امسال ١٧ دستگاه کانتینر ٢٠ فوتی حاوی سنگ‌های معدنی از بندر شهیدکلانتری بارگیری و به مقصد چین صادر شده است. 

وی ادامه داد: صادرات مواد معدنی از بندر شهید کلانتری نویددهنده روزهای خوش برای ترانزیت کالاست و این امر می‌تواند به افزایش سبد کالاهای صادراتی این بندر منجر شود. 

وی گفت: روند رو به رشد صادرات سنگ‌های معدنی از بندر شهید کلانتری چابهار را در آینده شاهد خواهیم بود که این خود زمینه‌ساز توسعه صادرات خواهد شد. 

رئیس بندر شهید کلانتری چابهار گفت: تعداد کانتینرهای صادراتی سنگ‌های معدنی برای نخستین بار ناچیز است ولی این می‌تواند راهگشای صادرات سایر محموله‌های از این دست باشد که به سبد کالاهای صادراتی بندر شهید کلانتری اضافه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید