• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64088
+
-

مشکل آب‌رسانی در بندرلنگه حل شد

طی بازدید فرماندار بندرلنگه از روند نصب تجهیزات آب‌‌شیرین‌کن، مشکل فشار آب بندر لنگه و کنگ بعد از 2 ماه رفع شد

آب
مشکل آب‌رسانی در بندرلنگه حل شد

کاظم گلخنی|خبرنگار:

از 2 ماه گذشته تا کنون، اغلب شهروندان بندرلنگه و کنگ به دلیل کاهش فشار آب دچار مشکلات فراوانی شده‌اند.

یکی از دلایل طولانی شدن زمان رسیدگی به این مشکل از سوی مسئولان، تاخیر در ارسال قطعات مورد نیاز آب‌شیرین‌کن عنوان شده بود. سرانجام با ارسال قطعات مورد نیاز به شرکت آب‌شیرین‌کن مستقر در بندرلنگه، چند روز پیش فرماندار شهرستان بندرلنگه به همراه دیگر مسئولان از روند تعویض و نصب تجهیزات آب‌‌شیرین‌کن و تسهیل آب‌رسانی در این 2 شهر بازدید کردند که طی آن مشکل فشار آب در بندرلنگه و کنگ بعد از 2 ماه برطرف شد.

فرماندار بندرلنگه در گفت‌و‌گو با همشهری توضیح داد: تا 2 سال آینده و با نصب تجهیزات جدید مشکل کاهش فشار آب در شهرستان‌‌های بندرلنگه و کنگ برطرف خواهد شد.

«علی نیکویی» دلایل طولانی شدن زمان رسیدگی به این مشکلات را تاخیر در ارسال قطعات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: قطعات خاصی موسوم به ممبران آب‌شیرین‌کن غرب استان نیاز به ترمیم داشت که با وجود خریداری از شرکت خارجی، به دلیل تحریم‌ها، این تجهیزات با تاخیر زیاد به بندر شهید رجایی رسید.

وی بیان کرد: با تعویض قطعات جدید به طور طبیعی تا 4 سال آینده شهروندان بندرلنگه و کنگ با مشکل کاهش آب روبه‌رو نخواهند شد اما قول می‌دهم حداقل تا 2 سال آینده در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.


وعده ساخت راه‌آهن

 در ادامه، فرماندار بندرلنگه درباره ایجاد راه‌آهن برای این بندر ترانزیتی اظهار کرد: ایجاد راه‌آهن برای بندر لنگه ضروری و لازم است. تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده است. حتی وقتی سال گذشته رئیس جمهوری به بندرلنگه آمدند یکی از خواسته‌های اصلی مردم ایجاد راه‌آهن اعلام شد.

 نیکویی افزود: تاکنون تحولی در این حوزه رخ نداده است. ساخت راه‌آهن برای بنادر غرب استان در حوزه طرح‌های ملی است و باید از طریق مسئولان ارشد استان و نماینده محترم غرب استان پیگیری شود‌.

 در همین ارتباط مدیر کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن تایید اظهارات فرماندار مبنی بر پیشرفت نکردن راه‌آهن این منطقه گفت: اگرچه پیگیری ایجاد راه‌آهن برای بنادر شرق و غرب استان درحوزه مسئولیت‌های اداره کل بنادر نیست، اما توسعه راه‌آهن در استان رشد چندانی نداشته است.

«الله مراد عفیفی‌پور» افزود: میزان حمل ‌و ‌نقل کالا از طریق راه‌آهن در بندر شهید رجایی فقط ۱۱ درصد رشد داشته است. ‌اکنون در حال مذاکره با شرکت‌های ریلی هستیم تا حمل و نقل بیشتری از طریق راه‌آهن انجام شود‌.

بندر لنگه با جمعیت بیش از ۱۵۰ هزار نفر از بنادر مهم تزانزیت خودرو در غرب استان هرمزگان است، این بندر مهم نیز همانند اکثر بنادر غرب و شرق استان هرمزگان به راه‌آهن دسترسی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید