• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64051
+
-

70 خانه مسافر در قم کیفیتی در حد هتل دارند

رئیس انجمن صنفی خانه‌های مسافر استان قم با بیان این‌که 70 خانه مسافر در قم کیفیتی در حد هتل دارند گفت: خانه‌های مسافر استان به سیستم‌های دوربین مداربسته مجهز هستند و بهترین ساختمان‌ها را دارند. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «جواد عرب بافرانی» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضعیت ایمنی در خانه‌های مسافر استان قم اظهار کرد: در این خانه‌های مسافر تجهیزات آتش‌نشانی و اطفای حریق وجود دارد که بسیاری از مهمان‌پذیرها و هتل‌ها ندارند و این مسأله در بازدید از خانه مسافرهای قم مشهود است. 

وی ادامه داد: وقوع یک حادثه در یک خانه مسافر قابل تعمیم به همه خانه‌های مسافر نیست و در هر جایی امکان وقوع حادثه وجود دارد. در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها هم آتش سوزی رخ داده است و وقوع حوادث این‌چنینی الزاما به دلیل ضعف سیستم ایمنی واحدهای اقامتی نیست. رئیس انجمن صنفی خانه‌های مسافر استان قم افزود: راه نجات بخش گردشگری استان گسترش خانه‌های مسافر در قم است. این خانه‌های مسافر باید زیرنظر دستگاه‌های مختلفی همچون سازمان آتش‌نشانی و اداره بهداشت باشند. در شرایط فعلی بسیاری از خانه مسافرهای قم به سیستم‌های دوربین مداربسته مجهز هستند و بهترین ساختمان‌ها را دارند. عرب بافرانی با اشاره به وضعیت کیفیت خانه‌های مسافر استان قم اظهار کرد: 70 خانه مسافر در استان در حد هتل هستند. 

حاشیه‌سازی برخی از منفعت‌طلب‌ها موجب گسترش نیافتن خانه‌های مسافر در قم شده است و نباید به دلیل منفعت‌طلبی برخی، گسترش خانه‌های مسافر در استان را به تعویق بیندازیم. وی بیان کرد: به لحاظ استانداردها اگر هتلی 3 ماه در سال پر باشد، سرمایه‌گذار آن هتل سود خودش را برده و سرمایه‌گذاری‌اش اقتصادی است. بر این اساس، مدت اشغال تخت‌های هتل‌های قم در سال بیش از 3 ماه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید