• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63900
+
-

شرط داروخانه‌ها برای ورود به پرونده الکترونیک سلامت


نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران، ضمن گلایه از تأخیرهای 7 و 8ماهه در پرداخت مطالبات بیمه‌ای داروخانه‌ها، استقرار سیستم الکترونیک در داروخانه‌ها را بر جبران هزینه‌ها و بار مالی آن مشروط دانست.
علی فاطمی با اشاره به استقرار پرونده الکترونیک سلامت در کشور و نحوه ورود این سیستم به داروخانه‌ها، به مهر گفت: ما به‌طور کلی موافق الکترونیک شدن اقدامات داروخانه‌ها هستیم، اما به شرط اینکه بار مالی و هزینه‌هایی که برای داروخانه‌ها دارد، پیش‌بینی شود. او افزود: به‌طور عمده هدف دولت از استقرار پرونده الکترونیک سلامت، کاهش هزینه‌ها است.
از طرفی هم کنترل‌های دولت روی نحوه ارائه خدمات سلامت آسان‌تر می‌شود و هم مصرف کاغذ برای صدور دفترچه، بررسی پرونده‌ها و... به حداقل می‌رسد و هم نیاز به جابه‌جایی و نگهداری پرونده‌ها و مدارک پزشکی کاهش می‌یابد، اما عملا برای عده‌ای از تولیدکنندگان اطلاعات و داده‌های سلامت، هزینه ایجاد می‌شود. فاطمی ادامه داد: یکی از سیستم‌هایی که عملا در این چرخه تولیدکننده اطلاعات و داده‌ها است، داروخانه‌ها هستند که مجبورند نرم‌افزار، سخت‌افزار و نیروی انسانی با تجربه‌ای را برای این کار  در نظر بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید