• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63811
+
-

کمبود تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان از فاصله زیاد تعداد تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان با شاخص متوسط کشوری خبر داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با وجود افزایش 5 برابری تخت‌های بیمارستانی نتوانسته در شاخص تعداد تخت به جمعیت به متوسط کشوری برسد. دکتر «سیدمحمد هاشمی‌شهری» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: با وجود تمام تحولاتی که در حوزه سلامت سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده است تا رسیدن این استان به نقطه مطلوب و تحقق عدالت در سلامت راه دشوار و طولانی در پیش داریم. 

وی افزود: برای دستیابی به نقطه مطلوب همچنان نیازمند تلاش و اقدام جهادی در بخش دولتی، مشارکت مردم و حضور خیران سلامت هستیم.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: هم‌اینک 2۷۸۶ تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد. تعداد خانه‌های بهداشت در استان از ۲۸ به ۹۷۸ باب رسیده‌ که با وجود افزایش ۳۴ برابری تعداد خانه‌های بهداشت روستایی در استان بر اساس طرح گسترش شبکه نظام بهداشت کشور همچنان حدود ۳۰ درصد از نیاز ما به خانه بهداشت تأمین نشده است.  

هاشمی‌شهری افزایش بهره‌وری از منابع دولتی، صرفه‌‌جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیرضروری، توسعه آموزش‌های همگانی با هدف ارتقای سواد سلامت، ترویج خودمراقبتی و تقدم پیشگیری بر درمان و تأمین منابع پایدار برای حوزه سلامت و بسترسازی برای مشارکت خیران در حوزه سلامت را از راه‌های تحقق عدالت سلامت در استان ذکر کرد.

 وی ادامه داد: از مشارکت خیران در توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، تأمین تجهیزات پزشکی، تأمین هزینه‌های جانبی درمان بیماران استقبال می‌کنیم.  سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به 3 بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید