• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63791
+
-

آغاز تعریض جاده ابهر – قیدار

عملیات اجرایی تعریض و دو بانده کردن راه ارتباطی پرتردد ابهر ـ قیدار با اعتبار اولیه 5 میلیارد تومان هفته دولت امسال آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا، جاده ابهر ـ قیدار علاوه بر اتصال ۲ شهرستان در استان زنجان، مسیر تردد بخشی از مناطق استان‌های همجوار همچون کردستان و همدان به سمت تهران نیز قلمداد می‌شود. 

این راه ارتباطی از جاده‌هایی است که به دلیل داشتن میزان تردد بالا از مسیرهای پرحادثه استان محسوب می‌شود، از این رو تعریض آن به یکی از ضروریات و البته مطالبه مردم شهرستان‌های ابهر و خدابنده تبدیل شده است. طول این راه ارتباطی بیش از ۷۰ کیلومتر است. 

نماینده شهرستان ابهر روز پنج‌شنبه در شورای اداری این شهرستان گفت: به مدت 3 سال همراه با دکتر بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس، پیگیر تعریض این جاده بودیم تا این‌که امسال اجرای این طرح در بودجه مدنظر قرار گرفت. محمد عزیزی با بیان این‌که تکمیل دو بانده کردن مسیر ابهر ـ قیدار ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح، زمینه برای جذب اعتبار در مراحل بعدی پروژه فراهم می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کند بودن عملیات اجرایی تعریض راه ارتباطی سلطانیه ـ تاکستان اشاره کرد و ادامه داد: لازم است به دلیل اهمیت این مسیر اجرای پروژه تسریع شود. نماینده شهرستان ابهر همچنین در این جلسه از پیگیری برای آغاز به کار چند واحد تولیدی راکد در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با حضور سرمایه‌گذاران جدید، این واحدها در آینده نزدیک فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. 

فرماندار شهرستان ابهر نیز در این جلسه از آغاز عملیات اجرایی تعریض جاده ابهر ـ قیدار در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: موضوع توسعه راه‌های ارتباطی در منطقه یک ضرورت به شمار می‌رود. علی حیدری همچنین توضیح داد: راه ارتباطی استان زنجان به گیلان از طریق ابهر طول مسیر را ۷۵ کیلومتر کاهش می‌دهد از این رو لازم است برای بهسازی این مسیر که فقط ۱۷ کیلومتر از آن در محدوده شهرستان ابهر قرار دارد، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید