• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63774
+
-

پیشرفت تدوین سند علم و فناوری البرز

خبر
پیشرفت تدوین سند علم و فناوری البرز

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان البرز گفت: تدوین سند علم و فناوری با مشارکت شورای عتف و سازمان برنامه و بودجه کشور و استان البرز و دانشگاه خوارزمی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.
«یحیی رمضانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی متولی و ناظر طرح‌های پژوهشی ماده ۵۶ است، بنابراین یک درصد از هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی که با این سازمان مبادله موافقت‌نامه دارند (به‌جز فصول یک و 6 شامل حقوق و دستمزد) به طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری استان البرز تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: البرز قطب علم و فناوری کشور محسوب می‌شود و با بیش از ۱۰۵ هزار دانشجو و ۱۶ مرکز تحقیقاتی ظرفیتی قابل توجه در حوزه پژوهش و تحقیق به شمار می‌رود. بنابراین شاخصه‌های طرح‌های پژوهشی اشتغالزایی باید متناسب با اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان باشد تا خروجی آنها به توسعه استان البرز منتج شود.
رمضانی گفت: با توجه  به مجوز صادرشده از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر مجوز تجمیع اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های مشمول این ردیف اعتباری در سال گذشته، طرح مطالعاتی و پژوهشی توسعه سرزمینی البرز، آینده‌پژوهی مبتنی بر سند آمایش در کارگروه آموزش و پژوهش و فناوری و نو‌آوری زیرمجموعه شورای برنامه‌‌ریزی استان البرز تأیید و در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان تصویب و به فراخوان و انتخاب مجری طرح منجر شد.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان البرز ادامه داد: انتظار می‌رود تا 2 ماه آینده این سند توسعه پایدار و آینده‌پژوهی مبتنی بر سند آمایش استان البرز به اتمام برسد و در کنار سند توسعه استان افق جدیدی برای چشم‌انداز و برنامه‌ریزی‌های آینده این استان نوپا و کمکی برای تصمیم‌سازان داشته باشد.
وی افزود: امسال نیز از تجمیع یک درصد اعتبارات پژوهشی استان البرز استفاده می‌شود و این موضوع به دستگاه‌های اجرایی اطلاع‌رسانی شده تا یک طرح مطالعاتی جدیدتری به منصه ظهور گذاشته شود.

رمضانی اظهار کرد: در سال جاری ۸۰ عنوان پژوهشی با هدف دنبال کردن سیاست‌های شعار سال، یعنی رونق تولید ازسوی دستگاه‌های اجرایی احصا شده که اشتغالزایی، دانش‌بنیان، اقتصاد مقاومتی و توسعه البرز در آنها مدنظر است.
مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه البرز عنوان کرد: سال گذشته ۲۴۰ هزار نفرساعت در بخش آموزش و توانمندسازی کارکنان دولت استان، از دوره‌های مختلف آموزشی این مرکز بهره‌‌مند شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید