• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63737
+
-

فاصله زیاد سرانه آموزشی البرز با میانگین کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش البرز: میانگین سرانه آموزشی و پرورشی در کشور 5/28 متر مربع و در استان 3/17 متر‌ مربع است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: سرانه آموزشی در این استان به‌رغم جمعیت دانش‌آموزی بالا بسیار پایین است و با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.
«سالار قاسمی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی و پرورشی در کشور 5/28 متر مربع است، ولی در البرز 3/17 متر‌ مربع است که این سرانه بسیار کمتر از میانگین کشوری است.
وی با اشاره به کمبودهای آموزش و پرورش البرز، عنوان کرد: سرانه ورزشی البرز هم نسبت به میانگین کشوری کم است.

وی اضافه کرد: این سرانه با وجود آسیب‌های اجتماعی در برخی نقاط استان البرز نگران‌کننده است.
قاسمی بیان داشت: رشد جمعیت دانش‌آموزی استان 3/7 درصد است و امسال هم پیش‌بینی می‌شود با سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور که مهاجرت به البرز را به دنبال خواهد داشت، به ۴ تا ۵ درصد هم برسد.
وی یادآور شد: برای سال تحصیلی جدید نیاز به ۷۰۰ کلاس درس داریم. قاسمی با بیان این‌که البرز برای پاسخگویی به جمعیت دانش‌آموزی هر ساله نیاز به ساخت کلاس‌های درس جدید دارد، ادامه داد: برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش در کنار نگاه معنوی و مهربان خیرین مدرسه‌ساز، نیاز به برگزاری نشست در سازمان برنامه و بودجه کشور نیز داریم تا تصمیم جدی در حوزه فضاهای آموزشی دچار مشکل البرز اتخاذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به کمبود معلم در استان پرداخت و عنوان کرد: امسال ۳۰۰ دانشجو معلم البرزی در استان‌های شمالی تحصیل می‌کنند و به همین علت تعداد سهمیه معلمان در استان سال به سال کمتر می‌شود که باید توجه جدی به تامین فضا و امکانات شود. قاسمی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز برای حل مشکلاتش نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری، استانی و خیران در بخش تخصیص اعتبارات ملی و استانی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید