• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63710
+
-

تلاش برای احیای فرش اعتماد قزوین

فرش
تلاش برای احیای فرش اعتماد قزوین

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خصوص فرش اعتماد قزوین گفت: با ثبت جهانی این برند باید از مزیت‌های آن برای اشتغال و توسعه پایدار استان استفاده کرد. مرکز ملی فرش ایران در حوزه بازاریابی و تهاتر این کالا آماده هرگونه همکاری است. 

فرشته دستپاک در حاشیه برگزاری نشست کارگروه فرش استان قزوین در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: قالی ۲۹ منطقه کشور به ثبت جهانی رسیده است و به زودی ۱۹ منطقه دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به تحریم فرش ایران از سوی آمریکا، در حال حاضر درصدد جایگزینی کشورهای چین و روسیه به عنوان ۲ بازار هدف هستیم. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: امسال برای نخستین بار از استارت‌آپ‌های حوزه فرش در مرکز فرش ایران با هدف بهره‌مندی از فناوری‌های جدید دعوت به عمل خواهد آمد. دستپاک در خصوص نمایشگاه جهانی فرش تهران نیز گفت: این رویداد نمایشگاهی با ۸۰۰ غرفه از سوم شهریور سال جاری به مدت یک هفته برگزار خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: تبریز نیز به عنوان شهر جهانی فرش مردادماه برگزار‌کننده یکی دیگر از نمایشگاه‌های فرش دستباف کشور است. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با یادآوری بیمه ۲۶۰ هزار بافنده فرش کشور توضیح داد: امیدواریم با تصویب بودجه‌های لازم بتوانیم در سال جاری همه فعالان این عرصه را در کشور تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی و عشایری درآوریم. دستپاک بیمه را امنیت شغلی برای بافندگان فرش دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم حوزه اشتغال خود را تقویت کنیم باید امنیت شغلی فراهم آوریم و فرش دستباف با کمترین سرمایه‌گذاری می‌تواند این مهم را تحقق بخشد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید