• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63657
+
-

کافه مجلس

  نیازی به «آقا بالاسر» نیست
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از دخالت‌های آمریکا در منطقه و متشنج کردن اوضاع درخصوص برجام و پیرامون ایران اعلام کرد: کشورهای منطقه درصورت عدم‌دخالت آمریکا قادر به رفع اختلافات خود خواهند بود و نیازی به «آقا بالاسر» برای رفع مشکلات منطقه نیست. به‌گزارش ایسنا، او که برای شرکت در دومین همایش بین‌المللی پارلمانتاریسم به مسکو سفر کرده است، درخصوص دخالت‌های آمریکا ادامه داد: ایران و روسیه به‌شدت مخالف اقدامات تنش‌زای آمریکا در منطقه هستند و تفاهم کلی بر این است که ایالات متحده حق ندارد با حضور در منطقه برای دیگران بزرگ‌تری کند.

  دلیل ترس مجلسی‌ها از اضافه شدن به تعداد نمایندگان
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح ممنوعیت حضور نمایندگان با سابقه 3 دوره متوالی در مجلس در انتخابات گفت: با توجه به اینکه برای ریاست‌جمهوری در قانون بیان شده که یک نفر نمی‌تواند بیش از 2 دوره متوالی رئیس‌جمهور باشد ولی در ارتباط با نمایندگان نیامده، پس محدودیتی وجود ندارد. به گزارش ایسنا، کدخدایی افزود: طبق قانون هر 20سال یک مرتبه باید به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی  افزوده شود. بعضی از نمایندگان به‌دلیل اینکه از ریزش رأی خود ترس دارند، با این طرح مخالفت می‌کنند و نمی‌گذارند اجرایی شود.

  انتقادها به عدم‌نظارت بر امید درست است
محمدرضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاستگذاری با بیان اینکه انتقادات رسانه‌ها در مورد اینکه شورای‌عالی چرا بر فراکسیون امید، نظارت نداشت بسیار درست است، گفت: البته اشخاصی هم هستند به‌خاطر آنکه مثلا در لیست انتخاباتی قرار نگرفتند در این چند سال تمام همت‌شان تخریب شورای‌عالی آن هم با استفاده از فضای رسانه‌ای بود. به‌گزارش امیدنامه، وی در ادامه بابیان اینکه از نظر نخبگان و بزرگان در شورای‌عالی استفاده کنیم افزود: مهم‌ترین کار ما برطرف کردن چالش در استان‌هاست. 2 تجربه در برقراری ارتباط با استان‌ها داشتیم، اول میز استان‌ها بود که انتقاداتی به آن وارد شد. در دور بعد طور دیگری رفتار کردیم که باز هم به مشکل خوردیم. در دور فعلی به حضور روابط شورای‌عالی با استان‌ها رسیده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید