• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63570
+
-

دستگیری فروشنده نوزاد در بیمارستان

دستگیری فروشنده نوزاد در بیمارستان

مردی که قصد داشت نوزاد به‌دنیاآمده زن معتاد را در بیمارستان به خانواده‌ای تهرانی بفروشد دستگیر شد. به گزارش همشهری، اواخر هفته گذشته زن بارداری به یکی از بیمارستان‌ها در جنوب تهران منتقل شد و نوزاد خود را به دنیا آورد. زن جوان تنها بود و در مدتی که در بیمارستان بستری بود هیچ‌یک از اعضای خانواده‌اش به آنجا مراجعه نکردند. از سوی دیگر نوزاد او به‌دلیل اعتیاد شدید مادر به مواد‌مخدر پس از تولد در شرایط سختی بود و همین باعث شد که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شود. پس از مدتی مردی به نام فریدون با در دست داشتن یک دفترچه بیمه راهی بیمارستان شد و ادعا کرد که از بستگان زن جوان است و قصد پرداخت هزینه بیمارستان و ترخیص نوزاد را دارد. او مدعی بود که دفتربچه بیمه متعلق به مادر نوزاد است و عکس این زن نیز روی صفحه نخست دفترچه به چشم می‌خورد اما کارمندان بیمارستان زمانی که در حال بررسی دفترچه بیمه بودند متوجه شدند که جعلی است.
بررسی‌ها نشان می‌داد که فریدون با چسباندن عکس زن جوان روی یک دفترچه بیمه قصد داشته کارهای ترخیص نوزاد را انجام دهد که با هوشیاری کارمندان بیمارستان دستش رو شد و وی از سوی مأموران انتظامی مستقر در بیمارستان دستگیر شد. از سوی دیگر معلوم شد که همزمان با دستگیری این مرد، مادر نوزاد (زن معتاد) بی‌آنکه منتظر ترخیص فرزندش بماند از بیمارستان خارج و ناپدید شده است.
در این شرایط تحقیقات درباره این ماجرا آغاز و مشخص شد که فریدون نه‌تنها هیچ نسبتی با زن معتاد (مادر نوزاد) ندارد بلکه قرار بوده نوزاد را از او خریداری کند. این مرد در تحقیقات گفت: من و همسرم بچه‌دار نمی‌شدیم و برای همین تصمیم گرفته بودیم نوزادی را به فرزندی قبول کنیم. مدتی قبل از طریق زنی که در جریان تصمیم ما قرار گرفته بود با مردی به نام سیامک آشنا شدیم. سیامک می‌گفت که می‌تواند نوزادی برایمان خریداری کند و با مدارکی که در اختیارمان قرار می‌دهد می‌توانم برای نوزاد به نام فامیل خودم شناسنامه بگیرم و هرگز معلوم نشود که او فرزند ما نیست.
مرد جوان ادامه داد: در ازای پرداخت 7میلیون تومان به سیامک قرار شد ما صاحب فرزند شویم و سیامک گفت که زنی معتاد قرار است نوزادش را به دنیا بیاورد و حاضر شده که او را به ما بفروشد. به این ترتیب قرار شد وقتی نوزاد این زن به دنیا آمد، من همراه سیامک به بیمارستان بروم و با استفاده از مدارکی که او در اختیارم قرار داده بود کارهای ترخیص نوزاد را انجام دهم و او را با خود به خانه ببرم. اما زمانی که برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان رفته بودم، کارمندان آنجا متوجه جعلی بودن دفترچه بیمه شدند و ماجرا لو رفت. به گفته سرهنگ رضا جنتی، فرمانده یگان انتظامی وزارت بهداشت، با اظهارات این مرد، سیامک که هنوز در بیمارستان حضور داشت دستگیر شد و تحقیقات برای شناسایی مادر نوزاد و زنی که واسطه فروش نوزاد بود ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید