• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63567
+
-

متهم در همه مراحل تحقیقات مدعی شده که بی‌گناه است

9دلیل قضایی برای اثبات جنایت مرد همسرکش

داخلی
9دلیل قضایی برای اثبات جنایت مرد همسرکش


 با گذشت 7‌ماه از قتل زن جوانی که جسدش در جوی آب کشف شده بود، شوهرش به اتهام قتل عمدی بازداشت شد. هر چند این مرد در تمامی مراحل تحقیقات مدعی بود که بی‌گناه است اما قاضی جنایی با مطرح کردن 9دلیل که نشان می‌دهد وی عامل جنایت است، دستور بازداشت او را صادر کرد.
به گزارش همشهری، ظهر 30آذر سال گذشته جسد زنی در خیابان دستواره، حوالی خزانه پیدا و از همان زمان تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت شروع شد.
جسد این زن با پتو و گونی پوشیده شده و در داخل جوی آب رها شده بود. با حضور تیم جنایی در محل، بررسی‌های اولیه آغاز و مشخص شد که دست و پا و دهان زن جوان با تکه‌های پارچه بسته شده است. متخصص پزشکی قانونی پس از معاینه جسد اعلام کرد که علت مرگ این زن وارد شدن ضربه جسم سخت به سر وی بوده و آثار ضرب و جرح روی سر و صورتش نشان می‌داد که او با قاتل درگیر شده بود. مأموران در ادامه به این نتیجه رسیدند که زن جوان در محل دیگری به قتل رسیده و سپس جسدش به آنجا انتقال یافته و در جوی آب رها شده است. از سوی دیگر مشخص شد که مقتول حدودا 37ساله است و 48ساعت از مرگ وی می‌گذرد.

زن گمشده
ماموران در ادامه به تحقیقات برای یافتن هویت مقتول پرداختند. پرونده افرادی که در روزهای اخیر گم‌شدنشان به پلیس گزارش شده بود، بررسی و معلوم شد که مشخصات مقتول با مشخصات زن جوانی که به تازگی ناپدید شده بود مطابقت دارد. شوهر این زن با مراجعه به پلیس گفته بود که همسرش برای خرید داروهایش از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است.
به این ترتیب مأموران مرد جوان را به پزشکی قانونی دعوت کردند و او با دیدن جسد، تأیید کرد که مقتول کسی جز همسر گمشده او نیست.

بازداشت شوهر
از آذر‌ماه پارسال که جسد زن جوان در جوی آب کشف شد تا تیرماه امسال تحقیقات قضایی و پلیسی در این پرونده ادامه داشت تا راز جنایت برملا شود. اصلی‌ترین مظنون پلیس، شوهر مقتول بود و اگرچه وی در این مدت مدعی بود که نقشی در قتل همسرش نداشته، اما قاضی جنایی با ارائه 9دلیل قضایی او را به اتهام قتل همسرش بازداشت کرد.
دلیل اول این است که در خانه متهم پتویی درست شبیه همان پتویی که دور جسد پیچیده شده بود پیدا شد. خانواده مقتول می‌گفتند که او 2 پتوی یک شکل در خانه‌اش داشت اما در بازرسی خانه، فقط یک پتو پیدا شد.
دوم، پارچه‌هایی که دست، پا و دهان مقتول با آن بسته شده بود از نوع تکه پارچه‌هایی بود که در پشت بام خانه قدیمی آنها کشف شد. شوهر مقتول خیاط بود و قسمتی از پشت بام را کارگاه خیاطی خودش کرده بود و تکه‌پارچه‌ها نیز در کارگاه او پیدا شد.
سوم، در تحقیق از همسایه‌ها، دوستان، آشنایان و تنها دختر این خانواده که دانشجوی شهرستان بود و در زمان قتل در تهران نبود، مشخص شد که مقتول و شوهرش از مدت‌ها قبل اختلافات شدیدی داشتند.
چهارم، روی دستان شوهر مقتول آثار خراش با قیچی و ابزار کار خیاطی دیده می‌شد که به‌نظر می‌رسید زمان به‌وجود آمدن آنها همان روزی بوده که زن جوان به قتل رسیده است. پنجم، روی سر و صورت مقتول آثار درگیری وجود داشت و آثار خراش روی دستان شوهر او از این حکایت دارد که آنها با هم درگیر شده بودند.
ششم، در خانه مقتول چند لکه خون پیدا شد که پس از انجام آزمایش مشخص شد با گروه خونی وی مطابقت دارد و این یعنی وی در خانه‌اش به قتل رسیده است. هفتم، شوهر مقتول همان روزی که گزارش ناپدید شدن همسرش را اعلام کرده چندین بار حیاط و خانه را شسته است. درصورتی‌که در تحقیق از دختر وی مشخص شده که او اصلا در کار خانه به همسرش کمک نمی‌کرده است. متهم در پاسخ به این دلیل ادعا کرده که آن شب مهمان داشته‌اند و برای همین حیاط و داخل خانه را شسته است.
هشتم، دسته کلید، ‌موبایل و گل‌سری که مقتول همیشه استفاده می‌کرد در داخل خانه پیدا شد؛ حال آنکه دختر مقتول می‌گفت که مادرش هر وقت از خانه خارج می‌شد دسته کلید و موبایلش را با خودش می‌برد و هر صبح که از خواب بیدار می‌شد موهایش را با آن گل‌سر می‌بست. این مسئله نشان می‌دهد که برخلاف ادعای متهم، آن روز مقتول از خانه خارج نشده بود.
اما آخرین دلیلی که منجر به بازداشت شوهر این زن شد ادعایی بود که وی هنگام اعلام گزارش ناپدید شدن همسرش عنوان کرده و گفته بود که او برای خرید داروهایش از خانه خارج شده و دیگر برنگشته است. حال آنکه در تحقیقات مشخص شد که این زن چند روز قبل از اینکه به قتل برسد به داروخانه رفته و تمام داروهایش را خریده بود.
با ثبت این 9دلیل قضایی که قاضی جنایی و کارآگاهان با انجام تحقیقات 7ماهه جمع‌آوری کردند، شوهر مقتول بازداشت شد اما در بازجویی‌ها اصرار دارد که بی‌گناه است. او مدعی شده که هیچ اختلافی با همسرش نداشته و رابطه‌شان آنقدر عاشقانه بوده که تصمیم گرفته بودند صاحب فرزند دوم شوند. او اما در برابر ماجرای کشف پتو و پارچه‌ها در صحنه جنایت سکوت کرد. با وجود این بازجویی از مرد جوان ادامه دارد تا راز این جنایت آشکار شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید