• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63524
+
-

انتقاد استاندار از روند کُند بازسازی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب

مسکن
انتقاد استاندار از روند کُند بازسازی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب

استاندار کرمانشاه از روند کُند بازسازی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب انتقاد کرد و از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست بازسازی همه واحدهای تا سالگرد زلزله به اتمام برسد. به گزارش ایسنا «هوشنگ بازوند» به تخریب و آسیب تعدادی از واحدهای مسکن مهر اسلام‌آباد غرب در زلزله سال 96 ازگله اشاره کرد و گفت: مسکن مهر اسلام‌آباد غرب از کانون زلزله حدود 130 کیلومتر فاصله داشت، اما تخریب و آسیب‌دیدگی بسیاری از واحدهای آن بیانگر خیانت بزرگی است که در حق مردم این شهرستان شده است. وی تاکید کرد: از دادستان کرمانشاه انتظار داریم همان‌گونه که مقصران بیمارستان اسلام‌آباد غرب را معرفی و پرونده آنها را به دادگاه ارسال کرد، مقصران پرونده مسکن مهر اسلام‌آباد غرب نیز به مردم معرفی و مجازات شوند. 

استاندار کرمانشاه همچنین بیان کرد: علی‌رغم این‌که حدود 20 ماه از زلزله گذشته، اما تاکنون واحدها تکمیل و به مردم تحویل نشده‌ است. وی با بیان این‌که قصوری جدی در بازسازی مسکن‌های مهر اسلام‌آباد غرب صورت گرفته، تاکید کرد: در بازدیدی که از مسکن مهر اسلام‌آباد غرب داشتم، روند بازسازی را مطلوب ندیدم و این پروژه با روند فعلی به این زودی‌ها به اتمام نمی‌رسد، مگر این‌که به‌صورت 3 شیفته روی آن کار شود. 


اتمام بازسازی 4 بلوک

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در پاسخ به این انتقادات از اتمام بازسازی 4 بلوک شامل 80 واحد در این پروژه خبر داد و گفت: 240 واحد تا 15 مرداد و 220 واحد هم تا 30 شهریور امسال به صورت کامل بازسازی خواهند شد.

«مسعود شریفی» یادآور شد: بازسازی حدود 180 واحد باقی‌مانده این پروژه هم تا سالگرد زلزله به اتمام خواهد رسید. مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بر اساس رایزنی استاندار با وزیر راه و شهرسازی حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی واحدهای این پروژه به استان اختصاصیافته است. 

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هم در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مسکن مهر مددجویان این نهاد در شهرستان‌های مختلف استان پرداخت و گفت: از سال‌های گذشته در 8 شهرستان هرسین، جوانرود، صحنه، پاوه، کنگاور، دالاهو، اسلام‌آباد غرب و قصر شیرین کار احداث 704 واحد مسکن مهر برای مددجویان بهزیستی آغاز شده، اما از این تعداد تا به حال تنها 214 واحد تحویل متقاضیان داده شده است. «فاطمه رضوان‌مدنی» افزود: در شهرستان‌های ثلاث‌باباجانی، روانسر و سرپل ذهاب برای مددجویان این نهاد پروژه‌ای تعریف نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید