• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63362
+
-

150 هزار تن سیب درختی فراوری می‌شود

در استان
150 هزار تن سیب درختی فراوری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از ارسال 150 هزار تن سیب درختی به کارخانه‌های صنایع تبدیلی خبر داد. 

به گزارش ایسنا «رسول جلیلی» گفت: تلاش جهاد کشاورزی بر ساماندهی مراکز خرید و جمع‌آوری سیب درختی و کاهش ضایعات در رساندن محصول به صورت بهداشتی به محل فراوری و کارخانه‌های صنایع تبدیلی است. بر این اساس تجمیع مراکز جمع‌آوری سیب به منظور نظارت بیشتر بر نحوه خرید محصول ضروری است.

وی افزود: با توجه به این‌که امسال زمان سال‌آوری باغ‌های سیب درختی استان است و بر اساس برآوردهای انجام شده حدود 150 هزار تن از محصول تولیدی سیب درختی استان از سوی کارخانه‌های صنایع تبدیلی مصرف خواهد شد، ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ها قبل از فصل برداشت بیش از پیش ضرورت دارد.

جلیلی تاکید کرد: دپوی غیربهداشتی سیب درختی صنعتی در حاشیه جاده‌ها باعث مخدوش شدن چهره کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب درختی در کشور می‌شود. بر این اساس، ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی نیازمند مشارکت فعال کشاورزان و مساعدت کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در دریافت هرچه سریع‌تر محصول و فراوری آن است.

وی گفت: افرادی که تمایل دارند در سال 98 در امر خرید و جمع‌آوری محصولات صنعتی (سیب درختی) فعالیت کنند، می‌توانند تا 16 تیر، با در دست داشتن درخواست فعالیت و سایر مدارک مورد نیاز، برای اخذ مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان‌های واجد شرایط به مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها مراجعه کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :