• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63343
+
-

تبریز 18 محله حاشیه‌نشین دارد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مجموع بافت‌های ناکارآمد شهری استان در بین ۳۱ شهر جمع‌بندی شده است، مساحت ناکارآمد شهر تبریز را ۸ هزار و ۴۳۹ هکتار عنوان کرد.  

به گزارش ایرنا «علی بدر شکوهی» با بیان این‌که پهنه‌های حاشیه‌نشینی در تبریز شامل پهنه شمالی، جنوبی، آخماقیه و پارک بزرگ است، عنوان کرد: تعداد محلات حاشیه‌نشین تبریز ۱۸ محله است که تعداد جمعیت بر حسب آنچه اعلام شده است، ۴۰۰ هزار نفر معادل یک چهارم جمعیت کل شهر تبریز است. وی افزود: پهنه شمالی با ۲۵۰ هزار نفر دارای بیشترین جمعیت ساکن است که در بخش حاشیه جنوبی اتوبان پاسداران زندگی می‌کنند. 

در شکوهی ادامه داد: طرح‌های توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌ای با عنوان طرح ایجاد و فعال‌سازی دفاتر «تسهیلگری و توسعه محلی» و «توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در مناطق حاشیه‌نشین با محوریت مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی است که ۴ دفتر توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در تبریز ایجاد شده است‌.  

این مسئول با بیان این‌که برای توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی محلات حاشیه‌نشین شهرهای استان اقدامات زیادی انجام گرفته است، تاکید کرد: وزارت کشور نباید خودش را عقب بکشد و از بحث حاشیه‌نشینی دور باشد بلکه باید خود را در مرکز حاشیه‌نشینی ببیند. باید حاشیه شهرها در کنار بافت‌های فرسوده داخل شهر مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد. 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با تاکید بر این‌که در کمک‌رسانی به مردم و توانمندسازی آنها از نظر شرعی، اخلاقی، انقلابی، قانونی و اجتماعی مسئول هستیم، ادامه داد: مناطق اسکان غیر‌رسمی باید ساماندهی شود و با تغییر، تحول و توانمندسازی به جوانان آموزش دهیم تا مسائل اجتماعی را حل کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید