• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63276
+
-

خبرهای کوتاه/ادب و هنر

  هوشمند وزیری در موزه ابدی
مراسم تشییع ناصر هوشمند وزیری صبح دیروز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. به گزارش همشهری، ناصر هوشمند وزیری مجسمه‌ساز ایرانی بود که روز جمعه هفتم تیر در 73سالگی درگذشت. از مجسمه‌های هوشمند وزیری می‌توان به مجسمه سفالگر در لالجین همدان، مجسمه سردار جنگل در اهواز و مجسمه بوعلی سینا در ماهشهر اشاره کرد. ۵۰مجسمه از هوشمند وزیری در پارک جمشیدیه است.هوشمندوزیری در سال‌های اخیر به همت خود در لواسانات موزه‌ای را ایجاد کرد. این باغ‌موزه در زمینی به مساحت هزار متر از سال۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد. موزه او نخستین باغ‌موزه خصوصی ایران است.

  اول شخص مفرد، شماره دو
یوریک کریم مسیحی از انتشار جلد دوم مجموعه «اول شخص مفرد» خبر داد. به گزارش همشهری«اول شخص مفرد» شامل 101عکس و 101قصه است که نشرنو آن را منتشر می‌کند. یوریک کریم‌مسیحی از پیشگامان شیوه‌ای است که امروز به نام عکس‌نوشت می‌شناسیم. «در جهت عکس: 39عکس، 39جستار»، «شب سپیده می‌زند: 36عکس فیلم، 36جستار»، «شب سپیده می‌زند، باری دیگر: 55عکس فیلم، 48جستار»، مجموعه داستان‌های «رویا، خاطره، شادی و دیگران» و «نفس عمیق» ازجمله کتاب‌های اوست.

  دیدار با شاعر «باغ‌های معلق انگور» 
سید ضیاء قاسمی امروز در «خانه شاعران ایران» شعرخوانی می‌کند.به گزارش همشهری،  سیدضیاء قاسمی از شاعران افغانستانی است که بیش از 20سال ساکن ایران بود و اکنون چندسالی است که به سوئد مهاجرت کرده است. او یکی از شاعران موفق دهه70 ایران است. آخرین مجموعه منتشرشده او «پادشاهی اندوه» است که نشر تاک به بازار فرستاده است. شعرخوانی و دیدار با سیدضیاء قاسمی ساعت18 امروز در خانه شاعران ایران به نشانی خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز(دولت)، نبش کوچه نعمتی برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید