• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63139
+
-

صنعت نساجی گیلان احیا می‌شود

صنعت
صنعت نساجی گیلان احیا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به سابقه بسیار خوب استان در حوزه صنعت نساجی گفت: همه توان خود را برای احیای مجدد و بازسازی جایگاه گیلان در حوزه صنعت نساجی به کار گرفته‌ایم.

«فرهاد دلق‌پوش» در گفت‌وگو با تسنیم اظهارکرد: این سازمان با پشتوانه حمایت‌های دولت همه توان خود را برای احیای مجدد و بازسازی جایگاه گیلان در حوزه صنعت نساجی به کار گرفته است و از فعالان این بخش حمایت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف به‌عمل می‌آورد.

وی با تاکید بر این‌که شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گیلان به حفظ و ایجاد بیشتر فرصت‌های شغلی جدید در استان کمک می‌کند، بیان کرد: این موضوع در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان قرار دارد و برای تحقق آن نیز در حال برنامه‌ریزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان این‌که در حال حاضر 85 هزار نفر در این استان در حوزه صنعت مشغول به کار هستند عنوان کرد: مجموعه صنعت، معدن و تجارت گیلان به هر شیوه ممکن قصد دارد ضمن حفظ این اشتغال ایجاد شده برای افزایش فرصت‌های شغلی جدید به‌ویژه در حوزه صنعت گام بردارد. 

دلق‌پوش وجود مشکلات قهری، بین‌المللی، نبود نقدینگی لازم، نبود مواد اولیه برای تولید، مشکلات ایجاد شده به علت تحریم‌های بین‌المللی و مواردی از این دست را از چالش‌های حوزه صنعت کشور دانست و گفت: با وجود تمام چالش‌ها و موانع یاد شده می‌توانیم با بسیج امکانات زمینه ایجاد شغل‌های جدید را در گیلان فراهم کنیم.

وی تبدیل تحریم‌ها به فرصت را یک راهکار مناسب در شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: صنعت یک زنجیره به هم پیوسته است به طوری‌که منابع مالی و سیاست‌های مرتبط در حوزه تولید و تجارت در کنار تجهیزات و ماشین‌آلات باید در کنار هم قرار گیرند تا این حوزه به شکوفایی و رشد مورد نظر دست یابد.

دلق‌پوش به برگزاری مستمر جلسات رفع موانع و رونق تولید در گیلان و شهرستان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: طی 3ماه گذشته 1322 مورد تسهیلات در این حوزه اعطا شده است به‌طوری‌که گیلان ‌اکنون از این لحاظ در رتبه ‌14 کشور قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید