• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63146
+
-

مشکل کمبود آب زراعی در گیلان رفع می‌شود

مدیرعامل بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی گیلان در واکنش به مشکلات عدیده‌ای که این روزها برای شالیکاران در برخی از نقاط استان ایجاد شده، گفت: مشکل کمبود آب زراعی در گیلان رفع می‌شود.

به گزارش تسنیم «محمد حسن‌زاده» اظهار کرد: رفع مشکل کمبود آب زراعی در برخی از شالیزارهای استان در دستور کار سازمان بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان قرار گرفته و برای رفع هرچه سریع‌تر آن اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی گیلان بیان کرد: با توجه به بارش‌هایی که داشتیم وضعیت منابع آبی گیلان بسیار خوب بوده و مشکل نبود آب زراعی در شالیزارهای استان بیشتر در خارج از شبکه آبیاری ایجاد شده است.

حسن‌زاده انجام یکسری اقدامات در منطقه فومنات برای رساندن آب زراعی به شالیزارهای منطقه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هدایت آب به داخل رودخانه‌های منطقه فومنات از جمله اقداماتی است که برای رفع کمبود آب زراعی در این منطقه انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: به غیر از چند منطقه که هنوز با کمبود آب در شالیزارها مواجهند سایر نقاط گیلان مشکلی در زمینه تامین آب زراعی ندارند.

این مسئول با اشاره به خشکی رودخانه‌ها در قسمت‌هایی از استان که برای آبیاری مزارع خود وابسته به سیستم سنتی آبیاری هستند، اظهار کرد: عملیات ویژه برای حفر چاه‌های دهنه گشاد با استفاده از بیل‌های مکانیکی در حال اجراست.

این خبر را به اشتراک بگذارید