• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63020
+
-

کشت گیاهان دارویی در 3 هزار هکتار ‎

مدیر امور باغبانی استان کردستان گفت: کشت گیاهان دارویی در این استان طبق برنامه زمان‌بندی وزارت جهاد کشاورزی به بیش از 3 هزار هکتار می‌رسد. به گزارش ایرنا «زاهد حاجی‌میرزایی» افزود: اکنون در این استان هزار و ۳۰ هکتار انواع گیاه دارویی کشت شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز کشت می‌شود.

وی با بیان این‌که سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام مقدمات تحقق این برنامه در شهرستان‌های مختلف استان است، افزود: کشت این گیاهان از پاییز آغاز می‌شود و متقاضیان این کشت‌ها نیز از محل تبصره ۱۸ اعتیبارات استانی و ملی تسهیلات اشتغال‌زایی می‌گیرند.  این مسئول افزود: بیشترین برنامه توسعه این گیاهان با نیاز کم آب در شهرستان‌های شرقی از جمله قروه، دهگلان و بیجار است و در بخش غربی نیز گیاهان با نیاز بیشتر به آب در شهرستان‌های شرقی توسعه می‌یابد. حاجی‌میرزایی با بیان این‌که زعفران، گل محمدی، بیدمشک، آویشن، آویشن شیرازی، سیاه دانه و نعناع از جمله گیاهان دارویی کشت شده در این استان است، اضافه کرد: کارگروه گیاهان دارویی برای توسعه کشت این محصولات در استان تشکیل شده و دستگاه‌های مختلف نیز عضو آن هستند.

این مسئول گفت: سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی با هدف تامین بذر و پیاز مورد نیاز بهره‌برداران، آموزش مدیریت کاشت، داشت و برداشت را نیز عهده‌دار شده است.  وی اظهار کرد: اسانس‌گیری، فراوری محصولات و ایجاد زنجیره تولید از برنامه‌های محوری سازمان جهاد کشاورزی پس از توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان است. بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاهی در مناطق مختلف کردستان می‌رویند که حدود ۱۰۰ گونه اقتصادی از این
گیاهان شناسایی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید