• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63018
+
-

یک هفتم جمعیت سمنان مشمول طرح پزشک خانواده شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: یک هفتم از جمعیت استان یعنی حدود ۱۰۱ هزار و ۴۲۷ نفر زیر پوشش برنامه پزشک خانواده هستند. «نوید دانایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا، با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در ۱۰ مرکز شهری روستایی، ۱۱ مرکز روستایی و ۲ مرکز شهری در استان سمنان افزود: ۴۷ هزار و ۳۴۵ نفر از افراد زیر پوشش این برنامه در مناطق روستایی هستند.

وی بیان کرد: ۳۵ پزشک در این مراکز به شهروندان خدمات مربوط به برنامه پزشک خانواده را ارائه می‌دهند. دانایی با اشاره به این‌که به ازای هر 2898 نفر یک پزشک در مراکز مستقر شده است عنوان کرد: این مراکز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاها قرار دارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بیان کرد: بیش از ۱۱۲ بهورز در خانه‌های بهداشت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خدمت ارائه می‌کنند.

وی اضافه کرد: 7 مرکز خدمات دندانپزشکی، ۲۳ مرکز خدمات مامایی و ۲۳ مرکز شهری و روستایی ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بیان کرد: افراد ساکن در مناطق روستایی به جز کسانی که دفترچه تامین اجتماعی یا خدمات درمانی دارند، بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش بیمه پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید