• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63015
+
-

حضور ملخ‌های صحرایی در مرکزی گزارش نشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: موردی از حضور ملخ‌های صحرایی در این استان تاکنون گزارش نشده است. «مجید آنجفی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: حضور ملخ‌های بومی در روزهای اخیر توسط برخی کشاورزان در بخش‌هایی از مراتع شهرستان شازند مشاهده شده که نگران‌کننده نیست.

وی ادامه داد: عمر ملخ‌های بومی ۴۵ روزه است و تاکنون برای مقابله با ابن جانوران تمهیدات لازم از جمله سم‌پاشی و اقدامات مقابله‌ای تا میزان مورد نیاز انجام شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: تاکنون ملخ‌های صحرایی به استان مرکزی وارد نشده و موردی از حضور آنها در شهرستان‌ها و مناطق استان مشاهده نشده است.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. ۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که 2/1 درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید