• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 63013
+
-

ساماندهی واحدهای صنفی بدون مجوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این‌که واحدهای صنفی بدون مجوز بسیاری از تخلف‌های این حوزه را به خود اختصاص داده‌اند گفت: ساماندهی این اصناف در دستور کار قرار گرفته است و باید در اسرع وقت برای دریافت مجوز اقدام‌های لازم را صورت دهند. به گزارش ایرنا، «محمود سیجانی» افزود: با توجه به جدیت دستگاه قضایی برای ساماندهی اصناف بدون مجوز، در صورتی که این اصناف اقدام لازم برای اخذ مجوز را انجام ندهند با آنها برخورد می‌شود.

وی اصناف و بازاریان، تولیدکنندگان و معدن‌کاران را سربازان جنگ اقتصادی کشور دانست و گفت: در سال رونق تولید برای تحقق این شعار، اصناف و تولیدکنندگان وظیفه تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با شرایط مناسب را به عهده دارند.سیجانی ادامه داد: به منظور تحقق شعار سال، سند رونق تولید برای حمایت از تولید و اشتغال با تأکید بر حفظ و توسعه واحدهای تولیدی موجود در استان تدوین شده است.

وی با تاکید بر رعایت انصاف توسط اصناف ادامه داد: توزیع کالاهای با قیمت مناسب در بازار و فروش منصفانه به مردم ضرورت شرایط کنونی است که به دلیل روحیه بسیجی اصناف قم، کالاهای توزیع شده ارزان‌تر از استان‌های دیگر استان است که ضرورت دارد این روحیه همچنان ادامه داشته باشد.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این‌که 2300 واحد صنعتی با ۵۴ هزار اشتغال مستقیم از جمله ظرفیت‌های مهم صنعتی استان است گفت: واحدهای صنعتی موجود، از جمله واحدهایی هستند که کمترین مزاحمت و آلودگی را برای استان دارند.

وی تأمین کالاهای اساسی و حفظ اشتغال را از جمله اهداف مهم در سال جاری دانست و افزود: دشمن تأمین کالاهای اساسی در کشور را مورد هدف قرار داده است که ضرورت دارد برای تأمین و تولید این کالاها، این واحدها حمایت شوند. سیجانی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی تعیین شده است و مردم می‌توانند شکایت‌های خود را به این سامانه اعلام کنند و در کمترین زمان به این شکایت‌ها رسیدگی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید