• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62907
+
-

مدارس سمنان مجوز تغییر کاربری می‌گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار: مجوز تغییر کاربری به مدارس استان برای درآمدزایی و ساخت واحدهای آموزشی اعطا می‌شود

عمران
مدارس سمنان مجوز تغییر کاربری می‌گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مجوز تغییر کاربری به مدارس استان برای درآمدزایی و ساخت واحدهای آموزشی براساس چارچوب‌های قانونی اعطا می‌شود. «منوچهر فخری» در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سمنان در سالن همایش‌های هتلی در شهر سمنان افزود: تغییر کاربری و استفاده بهینه از ظرفیت مدارس استان باید در اولویت قرار گیرد و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان موافق اعطای کاربری به برخی مدارس استان برای درآمدزایی است.

وی اظهار کرد: استان سمنان از نظر منابع انسانی ظرفیت‌های قابل توجهی دارد که باید با رفع مشکلات زیرساختی برای شکوفایی استعدادها تلاش کرد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: آمار مدارس فرسوده در استان سمنان قابل توجه است و رفع این چالش نیازمند مشارکت آحاد مردم با نگاه خیرخواهانه برای رفع این چالش است.


مدارس فرسوده، چالش بزرگ سمنان 

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس فرسوده و تخریبی با توجه به افزایش و تراکم جمعیت دانش‌آموزی ضعف و چالش بزرگ در استان سمنان است. «احمد همتی» در این جشنواره افزود: متوسط آمار مدارس فرسوده در استان نسبت به آمار کشوری ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر است و از سوی دیگر روز به روز جمعیت و تراکم دانش‌آموزی در سمنان رو به افزایش است.

وی بیان کرد: سمنان باسوادترین استان کشور است و در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری رتبه دوم کشور را دارد و روا نیست با وجود این ظرفیت‌ها، مدارس فرسوده در این منطقه مشاهده شود. نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر   سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد کتابخانه‌های استان چند برابر متوسط کشوری است، اما با وجود این ظرفیت‌ها مدارس فرسوده در سمنان چالش بسیار بزرگی است.

همتی اضافه کرد: استان سمنان بیشترین خیر مدرسه‌ساز را در کشور دارد و به معنی واقعی این خیران برای تعلیم و تربیت کشور تلاش می‌کنند. وی افزود: مسئولان برای بازسازی مدارس فرسوده در استان سمنان وظیفه دارند و با تلاش و برنامه‌‌ریزی باید برای رفع این چالش اقدام کرد. نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: رایگان شدن خدمات آب، برق و گاز در مدارسی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از دیگر اقدام‌های مجلس برای رفع مشکلات آموزش و پرورش است.
 

ساخت مدرسه در 8 شهرستان 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: ۱۷۸ مدرسه با کمک و همکاری خیران در دهه‌های گذشته در 8 شهرستان استان ساخته شد. «سعید هژبری» نیز در جشنواره خیران مدرسه‌ساز افزود: سال ۹۷ خیران ۱۲۱ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان تعهد داشتند که با تلاش دولت و این نیک‌اندیشان ۱۳ مدرسه به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ تعداد ۲ طرح مدرسه‌سازی در شهمیرزاد به بهره‌برداری می‌رسد که خیران در ساخت این مکان‌ها نقش غیر قابل انکاری دارند. هژبری بیان کرد: در ساخت مدرسه توجه به کیفیت فضای آموزشی و فضای سبز در اولویت قرار دارد و باید با برنامه‌‌ریزی برای بازسازی مکان‌های آموزشی استان اقدام کرد. وی افزود: آمار مدرسه فرسوده در سمنان بسیار قابل توجه است و خیران در این استان فرهیخته نظام تعلیم و تربیت را یاری کنند.


نقش‌آفرینی خیران مدرسه‌ساز مانند معلمان 

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: نقش خیران مدرسه‌ساز در نظام تعلیم و تربیت مانند معلمان بی‌مانند است. «محمد دستورانی» در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز افزود: نوسازی و برچیده شدن مدارس فرسوده و ۲ نوبته در 8 شهرستان استان بدون همکاری و مشارکت خیران و نیک اندیشان امکان‌پذیر نیست. وی تاکید کرد: خیران مدرسه‌ساز شریک معلمان در تعلیم و تربیت هستند و به معنی واقعی این نیک‌اندیشان برای آبادانی ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی بیان کرد: برای بازسازی مدارس فرسوده استان سمنان خیران همانند سال‌های گذشته در سال جاری به میدان بیایند و با مشارکت همگانی می‌توان برای توسعه ایران اسلامی گام برداشت. مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: اعتبارهای دولتی برای نوسازی و ساخت مدرسه در کشور و استان سمنان بسیار کم است. از این رو دست نیاز به سمت خیران دراز می‌کنیم. دستورانی اضافه کرد: خیران نقش غیرقابل انکاری در نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی استان سمنان در سال‌های گذشته داشتند و دست‌کم ۵۰ درصد مدارس سمنان را این نیک‌اندیشان می‌سازند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ساخت ایران اسلامی با مشارکت همگانی امکان‌پذیر است و خیران همواره برای توسعه و رونق کشور در میدان حاضر بودند.


کمبود فضای آموزشی 

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: کمبود فضای آموزشی و مدرسه در استان‌های کشور براساس تعداد جمعیت دانش‌آموزی دست‌کم ۴۰ میلیون متر‌ مربع است. «محمدرضا قربانی» در این جشنواره افزود: استاندارد فضای آموزشی 5/8 متر‌ مربع برای هر دانش‌آموز است که بسیاری از استان‌های کشور تاکنون به این شرایط آرمانی به دلایل مختلف دست پیدا نکردند. وی بیان کرد: اکنون شرایط مطلوب سرانه آموزشی در کشور 5/5 متر‌ مربع به ازای هر دانش‌آموز است که با برنامه‌‌ریزی اصولی باید این رقم افزایش یابد.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: ساخت مدرسه در کشور بدون حمایت و همدلی خیران امکان‌پذیر نیست و این نیک‌اندیشان برای استانداردسازی فضای آموزشی هم اقدام کنند. قربانی اضافه کرد: باید رویکرد مهم مدرسه‌سازی سینه به سینه به نسل‌های آینده انتقال یابد و با تلاش و همدلی می‌توان استعدادهای علمی و پژوهشی کشور را با رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزش و پرورش شکوفا کرد. مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: باید راه معنوی مدرسه‌سازی در کشور همگانی شود، زیرا ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور با کمبود سرانه آموزشی مواجه هستند.

قربانی افزود: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آموزش و پرورش مثبت است و این روند باید با برنامه‌‌ریزی اصولی ادامه یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید