• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62864
+
-

توزیع آسفالت در شهر تبریز

شهردار تبریز: 35 هزار تن آسفالت تولید شده در داخل استان در مناطق ده‌گانه توزیع شده است

خدمات شهری
توزیع آسفالت در شهر تبریز

آسفالت همچنان جدی‌ترین مطالبه تبریزی‌ها از مدیریت شهری است و بیشتر شهروندان آن فکر می‌کنند اگر آسفالت تبریز روبه‌راه شود، نیمی از مسیر توسعه این شهر پیموده شده است. 

به گزارش شهریار، آنها درست فکر می‌کنند، خیابان‌های تبریز در مقایسه با کلانشهرهای دیگر کشور آسفالت مناسبی ندارند. اما این مشکل بزرگ مساله دیروز و امروز نیست، بلکه در طول چند دهه به وجود آمده است. 

کارشناسان و متخصصان حجم بالای صدور مجوز‌های حفاری را برای شرکت‌های مختلف یکی از دلایل خرابی آسفالت‌های تبریز می‌دانند. آنها می‌گویند در سال‌های اخیر در تبریز بیش از ۱۰۰ کیلومتر حفاری صورت گرفته است. 

کم بودن بودجه مصوب پروژه‌های آسفالت با توجه به وسعت شهر و معابر موجود و سن بالای رویه‌های اغلب معابر قدیمی شهر که دچار خرابی پیش‌رونده شده‌اند هم از دیگر دلایل خرابی آسفالت‌ در تبریز به شمار می‌روند.  

در بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز ۸۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت تعیین شده است است که ۵۰ درصد از این بودجه به لکه‌گیری اساسی و ۵۰ درصد آن به لکه‌گیری و درزگیری اختصاص دارد. 


مشکلات توزیع آسفالت 

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز می‌گوید: بیش از ۳۵ هزار تن آسفالت در کارخانه سازمان عمران شهرداری تبریز از اول سال جاری تا ۲۶ خردادماه تولید و در مناطق ده‌گانه شهر تبریز توزیع شده است.

«بابک شریفی» می‌افزاید: با وجود تنگناهای مالی و وضعیت اقتصادی، سازمان عمران شبانه‌روزی تلاش می‌کند که پیرو دستور شهردار تبریز، مشکلات آسفالت سطح شهر را در حوزه وظایف خود بهبود بخشد.


موضوع آسفالت باید به شکل اساسی حل شود

شهردار تبریز نیز با تاکید بر این‌که موضوع آسفالت به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان باید به شکل اساسی و بلندمدت حل شود، اظهار می‌کند: شهرداری می‌تواند همانند دوره‌های گذشته با انجام روکش سطحی، آسفالت تمام معابر شهر را تعمیر کند اما قطعا این اقدام بادوام و بلندمدت نخواهد بود.

«ایرج شهین‌باهر» ادامه می‌دهد: ما فشارها و انتقادات را تحمل می‌کنیم تا با اصول و استانداردهای لازم توزیع آسفالت در شهر به شکل اساسی صورت بگیرد.

وی بیان می‌کند: زمانی که بنده به عنوان شهردار تبریز فعالیت خود را آغاز کردم، دانشجویان و مهندسان شهرسازی از این اتفاق خوشحال شدند. اما برای تدوام خوشحالی و رضایت آنان باید به جای کارهای ویترینی کارهای اساسی و اصولی که به نفع شهروندان عزیز است، انجام بدهیم.

شهین‌باهر به تاثیر گرانی‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری اشاره می‌کند و می‌گوید: با وجود این‌که قیمت قیر نسبت به یک سال و نیم گذشته حدود ۴ یا ۵ برابر افزایش یافته است، در تامین قیر و آسفالت مشکلی نداریم. با تدابیری که از مدت‌ها پیش اتخاذ کرده‌ایم، تا زمانی که شرایط جوی مساعد باشد، به توزیع آسفالت در شهر ادامه می‌دهیم. 

وی تاکید می‌کند: شهرداری تبریز هم‌اکنون ۳ کارخانه تولید آسفالت دارد که کاملا فعال هستند. خروجی این کارخانه‌ها بر اساس اولویت‌بندی در نقاط مختلف شهر توزیع می‌شود تا معضل آسفالت که یکی از معضلات اصلی شهرمان به شمار می‌آید رفع شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید