• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62802
+
-

۵ شهر گیلان در اولویت دریافت اعتبارات برای ساماندهی پسماند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۵ شهر گیلان در اولویت دریافت اعتبارات برای ساماندهی پسماند و سیستم فاضلاب قرار گرفتند.

 «محمدحسین قربانی» در گفت‌وگو با تسنیم با تاکید بر این‌که برای ساماندهی و مدیریت سیستم فاضلاب و پسماند در گیلان باید هر چه سریع‌تر توسط مسئولان برنامه‌ریزی شود، اظهارکرد: حل معضل پسماند و زباله به عنوان 2 اولویت بسیار حیاتی استان به بالای 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

نماینده آستانه‌ اشرفیه در مجلس با بیان این‌که بارها از طریق تریبون‌های مختلف در مورد معضل پسماند و نبود سیستم فاضلاب در استان گیلان هشدار داده است، گفت: این مشکلات در حال حاضر به اندازه‌ای افزایش پیدا کرده و ریشه‌ای شده‌اند که برطرف کردن آنها به اعتباراتی بسیار هنگفت نیازمند است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ورود بسیار زیاد مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آورده نهایی این تعداد مسافری که در ایام تعطیل و غیرتعطیل وارد گیلان می‌شوند چیزی به غیر از تولید و انباشت حجم عظیمی از پسماند و زباله در استان نیست.

قربانی اظهار کرد: مشکلات زیست‌محیطی خطرناک و وضعیت اسفبار گیلان در حوزه پسماند و سیستم فاضلاب باید به عنوان یک اولویت هر چه سریع‌تر مورد پیگیری مسئولان در وزارتخانه‌های مربوطه قرار بگیرد.

نماینده آستانه‌ اشرفیه در مجلس با بیان این‌که گیلان با وقوع یک فاجعه زیست‌محیطی فاصله چندانی ندارد گفت: استفاده از منابع بانک جهانی برای ساماندهی سیستم فاضلاب در گیلان راه‌حل بسیار خوبی توسط مجلس در سال‌های گذشته بود، اما به علت کارشکنی‌های بین‌المللی موفق به جذب اعتبارات لازم نشدیم.

این مسئول از اختصاص حدود 2 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه امسال برای ساماندهی پسماند و زباله در کشور خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید