• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62763
+
-

هشدار درباره افزایش مصرف آب

طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها به‌خصوص در پیک مصرف قبل از ظهر و هنگام غروب کاهش یافته و موجب افت فشار در برخی مناطق استان شده است

آبفای البرز با اعلام این‌که در خرداد امسال میزان مصرف آب شهروندان البرزی نسبت به خرداد سال قبل 6 درصد افزایش داشته است، به شهروندان کرجی و سایر شهرهای استان برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب شرب هشدار داد.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز گفت: با توجه به افزایش شدید دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها به‌خصوص در پیک مصرف (قبل از ظهر و هنگام غروب) کاهش یافته و موجب افت فشار در برخی مناطق استان به‌خصوص در طبقات بالای ساختمان‌‎‌ها شده است.

«غلامرضا رضایی‌فر» افزود: بنابراین به منظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب در همه ساعت‌های شبانه‌روز، رعایت صرفه‌جویی و پرهیز از مصارف غیرضروری لازم است.
وی با اشاره به این‌که افزایش این میزان مصرف آب در خرداد امسال که میانگین دمای کمتری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته هشداردهنده است، تصریح کرد: افت سطح سفره‌های زیرزمینی که عمده‌ترین منابع تامین آب استان البرز هستند به خاطر برداشت بی‌رویه، افزایش جمعیت و افزایش نزدیک به 40 درجه‌ای دمای هوا و روشن شدن کولرهای آبی، رشد مصرف و... در کنار رعایت نشدن روش‌های درست مصرف آب شرب توسط شهروندان می‌تواند موجب بروز کم‌آبی و افت فشار در بعضی مناطق شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر میزان سرانه مصرف آب توسط هر یک از شهروندان بالغ بر 220 لیتر در شبانه‌روز برآورد می‌شود که حدود 47 درصد بالاتر از استانداردهای تعریف‌شده است (یعنی 150 لیتر در شبانه‌روز)؛ بنابراین تصحیح الگوهای رفتاری و مصرفی توسط شهروندان و اعمال دقیق مدیریت مصرف می‌تواند از تنش آبی جلوگیری کند.
تنظیم شناور کولرها برای جلوگیری از نشت آب، کوتاه کردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیرضروری مثل شستن حیاط، کوچه و خیابان و خودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل در شب و یا صبح زود (بدون غرقاب کردن) و... از جمله توصیه‌های آبفای البرز به شهروندان استان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید