• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62757
+
-

برگزاری جشنواره پوشاک اقوام سیستان و بلوچستان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره پوشاک سنتی اقوام این استان با بیش از ۵۰ اثر در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان در حال برگزاری است. 

 «نصیراحمد ملازهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: در این جشنواره بیش از ۵۰ اثر خامه‌دوزی، سیاه‌دوزی و سوزن‌دوزی به نمایش گذاشته شده است. 

وی گفت: هدف از این جشنواره ارائه طرح‌ها و نقوش متنوع و زیبای پوشاک سنتی و مجلسی سیستان و بلوچستان است تا علاقه‌مندان رشته‌های صنایع دستی به‌ویژه خیاطی و سوزن‌دوزی بتوانند از الگوهای بومی و محلی بهره بیشتری ببرند. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۵۰ اثر از شمال و جنوب استان به جشنواره ارسال شده که از این تعداد بیش از ۵۰ اثر در این نمایشگاه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

وی بیان کرد: این جشنواره که با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، صنایع دستی و موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان برپا شده تلفیقی از هنر و فرهنگ استان را به نمایش گذاشته است. 

ملازهی گفت: محصولات تولیدی هنرمندان در این نمایشگاه به فروش می‌رسد و سفارش‌های بازدیدکنندگان نیز پذیرفته می‌شود. 

وی با اشاره به این‌که این نمایشگاه از 8 صبح در محل نگارخانه موزه منطقه‌ای جنوب شرق برای بازدید عموم آزاد است، افزود: ورک‌شاپ زنده نیز در کنار این جشنواره برگزار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید