• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62752
+
-

اجرای ۷۰ درصدی طرح ملی کنترل فشار خون در قشم

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم از اجرای ۷۰ درصدی طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: با به‌کارگیری ١٦٣ نیرو در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون تاکنون ٧٠ درصد این طرح در قشم اجرا شده است. 

 «حمیدرضا بهزادی» گفت: افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران دارای نارسایی کلیوی، جامعه هدف طرح ملی کنترل فشار خون هستند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم افزود: گروه‌های کنترل فشار خون در ۶۷ نقطه شهرستان در 2 نوبت صبح و عصر فعال هستند. 

بهزادی گفت: ۳۸ درصد از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری قشم را افراد بالای ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که از این شمار 1۹۷۰ مادر باردار و ۵۸ بیمار کلیوی هستند. 

وی با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح در قشم گفت: 3/55 درصد از افراد، دارای فشار خون معمولی، 1/13درصد مبتلا به فشار خون بالا و 9/26درصد در مرز بیماری قرار دارند که باید پیوسته فشار خون آنان بررسی شود. همچنین 3/4درصد از افراد نیز مشکوک به ابتلا هستند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: برای 1۹۸۱ نفر پس از کنترل فشار خون ارجاع غیرفوری و ۲۰۰ نفر دیگر نیز ارجاع فوری به پزشک ثبت شده است. 

بهزادی سبد غذایی مصرفی را از مهم‌ترین عوامل فشار خون در قشم دانست و افزود: غذا‌های محلی نظیر «مهیاوه»، «سوراغ» و «سورپیاز» از میزان بالایی نمک برخوردار هستند که مصرف آن‌ها باید با دقت و محدود باشد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم با اشاره به این‌که متخصصان حوزه درمان قشم در 2 سال اخیر 2 برابر افزایش یافته‌اند، گفت: هم‌اکنون ٢٥ پزشک و ١٣ دندان‌پزشک در روستا‌های سراسر جزیزه مستقر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید