• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62737
+
-

سرمایه‌گذاری 375 میلیارد تومانی در طرح‌های آب‌رسانی بوشهر

خبر بوشهر
سرمایه‌گذاری 375 میلیارد تومانی در طرح‌های آب‌رسانی بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های آب‌رسانی گفت: برای اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن در تامین آب آشامیدنی ساکنان روستاهای استان بوشهر به ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب ۳۷۵میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود. به گزارش تسنیم، «روح‌الله طاهریان‌پور» با تاکید بر تامین آب آشامیدنی ساکنان روستاهای استان بوشهر اظهار کرد: این استان دارای 624 روستا دارای سکنه با جمعیتی افزون بر 311 هزار نفر است که 462 روستا با 290 هزار نفر جمعیت آن دارای شبکه آب‌رسانی هستند.

وی با اشاره به اجرای شبکه آب‌رسانی در 93 درصد روستاهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: 162 روستا با 21 هزار نفر جمعیت و 7 درصد جمعیت روستایی استان بوشهر فاقد شبکه آب‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به این‌که علاوه بر روستاها برخی از شهرهای کوچک استان بوشهر تحت پوشش خدمات آب‌رسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند تصریح کرد: منابع آب آشامیدنی در روستاهای استان بوشهر از 61 حلقه چاه، 10 دهنه چشمه، و 75 انشعاب از خطوط اصلی آب‌رسانی کوثر، کازرون و دیگر خطوط تامین می‌شود.

طاهریان‌پور طول شبکه آب‌رسانی روستاهای استان بوشهر را 5541 کیلومتر دانست و تصریح کرد: 3468 کیلومتر آن شبکه توزیع و 1973 کیلومتر دیگر خط انتقال آب است.
وی کل مشترکان آب روستایی استان بوشهر را 95 هزار و 473 فقره دانست و افزود: 92 درصد انشعابات آب در روستاهای خانگی و مابقی صنعتی، تجاری، عمومی و اداری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به ایجاد 159 دستگاه مخازن ذخیره آب در روستاها خاطرنشان کرد: حجم این مخازن 71 هزار متر مکعب است که 35 دستگاه پمپ با ظرفیت 776 لیتر بر ثانیه برای انتقال آب راه‌اندازی شده است. طاهریان‌پور مصرف روزانه آب در روستاهای استان بوشهر را افزون بر 100 هزار متر مکعب دانست و گفت: بحرانی‌ترین روستاها در تامین آب مربوط به شهرستان تنگستان است که برای تامین آب این روستاها پروژه آب‌شیرین‌کن 7500 متر مکعبی طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان این‌که زمین برای اجرای این پروژه تحویل سرمایه‌‌گذار داده شده است افزود: خوش‌بین هستیم که یک سال آینده پروژه آب شیرین‌کن تنگستان تکمیل شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر میزان سرمایه‌گذاری در اجرای طرح آب‌شیرین‌کن روستاهای تنگستان را 65 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط بحرانی در تامین آب روستایی شیف نوکال است که برای حل مشکل این منطقه آب‌شیرین‌کن ‌هزار متر مکعبی اجرا شده است.طاهریان‌پور با اشاره به این‌که این پروژه با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومان هشت‌ماهه تکمیل می‌شود افزود: برای آب‌رسانی به روستاهای ساحلی دشتی نیز پروژه آب‌شیرین‌کن 600 متر مکعبی با اعتبار 7 میلیارد تومان طراحی شده که مدت اجرای این طرح 8 ماه اعلام شده است.

وی از صدور مجوز آب‌شیرین کن روستاهای هلیله و بندرگاه شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: این 2 روستا در کنار نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند و برای تامین آب آشامیدنی آنها پروژه آب‌شیرین‌کن ‌هزار متر مکعبی با 10 میلیارد تومان طراحی شده است که تا اسفند امسال وارد مدار می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به اجرای پروژه آب‌شیرین‌‌کن روستاهای شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: در این زمینه پروژه آب‌شیرین‌کن 5 هزار متر مکعبی مجوز آن صادر شده است که به‌زودی برای اجرای آن با پیمانکار قرارداد بسته می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید