• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62733
+
-

ساخت ۱۳مدرسه در منطقه آزاد چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: ساخت ۱۳ مدرسه با ۸۳ کلاس درس در مناطق شهری و روستایی چابهار و کنارک با اعتبار 4 میلیارد تومان آغاز شده است. 

 «محمداکبر چاکرزهی» در گفت‌و‌گو با ایرنا کرد: این مدارس در مجموع 4۸۷۶ متر‌ مربع زیربنا دارند و با ساخت این مدارس 2۵۰۰ دانش‌آموز از کلاس استاندارد بهره‌مند می‌شوند. 

وی بیان کرد: ساخت و تکمیل این مدارس، نقش موثری در کیفیت آموزشی دهستان پیرسهراب چابهار دارند. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: این مدارس با مشارکت ۵۰ درصد منطقه آزاد چابهار و ۵۰ درصد موسسه خیریه «دست یاری به دشتیاری» ساخته می‌شوند. 

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور مشکلات زیادی دارند. منطقه آزاد با هدف کاهش برخی مشکلات، ساخت این مدارس را آغاز کرده است. 

چاکرزهی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، مساعدت‌هایی را در حوزه بهداشت و درمان، ورزش، حمایت از نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام داده است. 
وی ادامه داد: از مجموع ۱۳ مدرسه ۱۱ مدرسه در بخش دشتیاری، یک مدرسه در شهر چابهار و یک مدرسه در کنارک ساخته می‌شود. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: منطقه آزاد برای کمک به ناوگان آب‌رسانی سیار ۲ تانکر به شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل داده است؛ همچنین در ساماندهی روشنایی بندر صیادی کنارک، توسعه و حل بخشی از مشکلات فرودگاه و بیمارستان امام علی(ع) نیز ورود کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید