• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62730
+
-

کمبود فضای آموزشی در جم

در استان
کمبود فضای آموزشی در جم

فرماندار جم گفت: تحصیل دانش‌آموزان در کانکس زیبنده استان بوشهر نیست. 

به گزارش مهر، «محمد حسینی» در حاشیه بازدید رئیس سازمان نوسازی و توسعه تجهیز مدارس کشور از پروژه‌های آموزشی جم، با بیان این‌که شهرستان جم با توجه به آب و هوای خوب و مهاجر‌پذیر بودن با رشد سریع جمعیت مواجه است اظهار کرد: این رشد جمعیت باعث افزایش جمعیت دانش‌آموزی و به تبع آن کمبود کلاس‌های درس می‌شود.

وی با اشاره به این‌که با 3 مشکل مهم در حوزه آموزش مواجهیم افزود: مشکل اصلی حوزه آموزش شهرستان کمبود ۱۴ کلاس درس است. این کمبود مربوط به 7 مدرسه شهرستان است که با تکمیل یک یا دو پروژه جبران نمی‌شود.
این مسئول تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی و کلاس درس مربوط به پرسنل شهرک‌های مسکونی جم نیست و مربوط به مردم شهر و روستاهای جم است. وی تأکید کرد: نیاز است پروژه‌هایی که بیشتر از ۵۰ درصد رشد داشته‌اند در کوتاه‌مدت به اتمام برسد تا بخشی از کمبود‌ها جبران شود.

حسینی عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود، نمی‌توانیم دانش‌آموزان را برای تحصیل از شمال شهرستان به جنوب شهرستان ببریم. با این حال، نیاز است اتمام پروژه‌های اموزشی در دستور کار سازمان نوسازی قرار بگیرد. رئیس آموزش و پرورش شهرستان جم نیز بیان کرد: با وجود فضاهای آموزشی جدید همچنان این شهرستان به فضاهای آموزشی جدید نیازمند است.
«خلیل نیکخواه» اضافه کرد: اسکان کارکنان نفت در جم سبب شده است که ظرفیت مدارس سریع تکمیل شود. باید شرکت نفت برای ساخت مدارس جدید در کنار شهرستان باشد. وی یادآور شد: برخی مدارس جم نیازمند امکانات سخت‌افزار در حوزه سرمایشی و هوشندسازی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید