• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 تیر 1398
کد مطلب : 62723
+
-

مخالفت با ساخت شرکت معدنی در تنگ مهرک

فرماندار فیروزآباد با بیان این‌که احداث شرکت سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه در تنگ مهرک این شهرستان در کمیته امور زیربنایی استان فارس رد شده است گفت: آمادگی داریم شرایط را برای سرمایه‌گذار در نقطه‌ای دیگر فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، «سید کمال علوی» در مورد تجمع‌های مردم فیروزآباد در اعتراض به احداث شرکت سنگ‌شکن و شن و ماسه در تنگ مهرک این شهرستان افزود: فردی که در این نقطه قصد سرمایه‌گذاری داشت در گذشته تقاضای سرمایه‌گذاری در نقطه‌ای دیگر را داشت که با مخالفت اداره منابع طبیعی و مردم مواجه شد و به همین دلیل، محل سرمایه‌گذاری را تغییر داد.

وی ادامه داد: در زمان فرماندار سابق فیروزآباد نقطه‌ای جدید به سرمایه‌گذار پیشنهاد و استعلامات لازم انجام شد. در دوره اخیر با توجه به اعتراضات شدید مردم به تاثیرگذاری احداث این سنگ‌شکن بر روند توسعه شهر، نزدیکی آن به بیمارستان، مسکن مهر، شهرک صنعتی، خوابگاه دانشجویی و اثر تاریخی تنگ مهرک، این موضوع در شورای تامین شهرستان بررسی شد.فرماندار فیروزآباد گفت: در جلسه شورای تامین شهرستان پیشنهاد شد این شرکت در نقطه مناسب دیگری ایجاد شود که سرمایه‌گذار به این موضوع اعتراضاتی داشت.

علوی افزود: این موضوع در جلسه ۲۵ اسفند سال گذشته در کمیته امور زیربنایی استان فارس تعیین تکلیف شد که این کمیته طرح احداث سنگ‌شکن و واگذاری معدن در این نقطه را رد کرد، اما سرمایه‌گذار به‌رغم رد شدن این طرح، دوباره درخواست احداث سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه در نقطه فعلی را داشت. وی ادامه داد: برای جابه‌جایی این شرکت، نقاط مختلفی برای جانمایی پیشنهاد شد که در نهایت یک نقطه تصویب و به استان ابلاغ شد، اما سرمایه‌گذار این نقطه را نپذیرفت و اصرار بر اجرای طرح در تنگ مهرک را داشت، در حالی که این نقطه از سوی کمیته امور زیربنایی استان رد شده است. فرماندار فیروزآباد گفت: تصمیم‌گیری در مورد واگذاری‌ها در کمیته امور زیربنایی استان انجام می‌شود که با توجه به انعکاس اعتراضات مردم و صاحب‌نظران و بررسی‌های کارشناسی، احداث سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه در تنگ مهرک از سوی کمیته امور زیربنایی استان رد شد.

علوی افزود: شرکت سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه در حال حاضر اقدامی نمی‌کند، اما اصرار بر اجرای طرح خود را در نقطه فعلی دارد. وی ادامه داد: برای حمایت از سرمایه‌گذار و رونق تولید، آمادگی داریم در نقطه مناسب دیگری با سرمایه‌گذار همکاری کنیم. حتی اگر سرمایه‌گذار تمایل به تغییر نوع سرمایه‌گذاری داشت، این آمادگی وجود دارد که در ۲ شهرک صنعتی شهرستان فیروزآباد زمین و تسهیلات لازم به او واگذار شود تا از ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های دیگر بهره ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید