• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62607
+
-

تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا از عوامل مهم در کاهش جرایم است

تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا از عوامل مهم در کاهش جرایم است

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است. به گزارش مهر، سردار رحیم جهانبخش در نشست قضایی ـ انتظامی با بیان این‌که امروز اقتدار کشور برگرفته از اقتدار قضایی در حمایت از برخورد با ضد ارزش‌ها است، افزود: تعامل دوجانبه نیروی انتظامی و دادگستری امری اجتناب‌ناپذیر است و مشارکت بیشتر مردم و نهادها با دستگاه قضا و نیروی انتظامی زمینه‌ساز تحقق امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که راه تمدن‌سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مسیر مردم‌محوری و جامعه‌پذیری عبور می‌کند، ادامه داد: ضمانت اجرایی پلیس دستگاه قضایی است. فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان این‌که قوه قضائیه سازمانی پیشرو در گام دوم انقلاب است، بیان کرد: امروز اگر ما مقتدرانه در حوزه دفاع از ارزش‌ها هستیم به طوری که ارزش‌های انقلاب اسلامی کل سلطه‌گری غرب مخصوصاً آمریکا را دچار لرزه می‌کند این نشان می‌دهد که اقتدار و ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی برپااست و این اقتدار برگرفته از اقتدار قضایی در حمایت از برخورد با ضد ارزش‌هاست.

جهانبخش قوه قضائیه را بزرگ‌ترین پناهگاه و ملجا مردم دانست و گفت: امروز وجهه ضد فساد قوه قضائیه بسیاری از ثواب‌ها، راستی و درستی و هنجارها را در جامعه شکل می‌دهد. وی در ادامه با اشاره به این‌که اگر انشقاقی بین سازمان‌ها به ویژه سازمان‌هایی که متولی عدالت اجتماعی و امنیت اجتماعی‌اند به وجود آید، دشمن را به اهداف خود نزدیک می‌کند، افزود: انسجام اجتماعی و ملی ما دشمن را به لرزه خواهد انداخت.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر این‌که امروز اقتدار کشور برگرفته از اقتدار قضایی در حمایت از برخورد با ضد ارزش‌هاست، یادآور شد: شاکله اولیه حقوق شهروندی، دفاع از ارزش‌های موجود در جامعه است که در تحقق بهینه آن، همگرایی پلیس با دستگاه قضایی بسیار اثرگذار است که تاکید مجموعه انتظامی استان همواره بر این مهم بوده است.

جهانبخش با بیان این‌که مجموعه انتظامی استان براساس رویکرد جامعه‌محوری در تلاش است تا حداکثر مشارکت عمومی را در تأمین امنیت پایدار جلب و احساس آرامش واقعی را در بین شهروندان ایجاد کند، گفت: تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است که همواره زمینه‌ساز ایجاد امنیت پایدار در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: تعامل نیروی انتظامی و دستگاه قضا یکی از عوامل بسیار مهم در کاهش آسیب‌ها و جرایم مختلف است که همواره زمینه‌ساز برقراری امنیت پایدار در جامعه خواهد شد. فرمانده انتظامی استان زنجان قانون و قانون‌گرایی را شاخصه یک جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: پلیس به عنوان یک نیروی جامعه‌محور و مردمی با بهره‌مندی از اخلاق و منش اسلامی و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی دارد مطابق قانون به وظیفه خود به نحو مطلوب عمل کند.

جهانبخش با تاکید بر همکاری و تعامل تنگاتنگ نیروی انتظامی با دادگستری، تأمین امنیت را برای شهروندان بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ایجاد و برقراری حفظ و امنیت مثال‌زدنی حاکم بر استان حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی سبزپوشان نیروی انتظامی با حمایت‌های بی‌دریغ و همه‌جانبه دستگاه قضایی استان از این نیرو است که فضا را بر مجرمان و مخلان نظم و امنیت تنگ کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید