• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62604
+
-

شناسایی ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری در نهاوند

شناسایی ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری در نهاوند

فرماندار نهاوند با بیان این‌که ۳۰ درصد بافت شهری نهاوند فرسوده است، از شناسایی ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری در این شهرستان خبر داد. به گزارش مهر، مراد ناصری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان نهاوند گفت: هدف از این نشست بررسی فرصت‌های توسعه پایدار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با تأکید بر بازآفرینی مناطق شهری و بهسازی بافت‌های فرسوده، بیان کرد: بازآفرینی مناطق شهری ضمن جلوگیری از توسعه کمی و فیزیکی شهری، از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی جلوگیری می‌کند و ارتقای سطح زندگی و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را رقم می‌زند.

فرماندار نهاوند برگزاری این جلسات را قبل از ورود به مرحله اجرایی مهم عنوان کرد و افزود: در این نشست مسئولان ملی، استانی، شهری، اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران مرتبط با این حوزه دعوت شده‌اند تا اقدامات اجرایی را به بهترین نحو ممکن عملیاتی کنیم.

ناصری ادامه داد: در نهاوند افزون بر ۱۷۲ هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد که این میزان ۳۰ درصد محدوده‌های شهری را شامل می‌شود. وی آشنایی با سند بازآفرینی پایدار محلات هدف، احیای بهسازی و نوسازی شهری، هم‌اندیشی درباره رهیافت‌ها و شناخت جامع وضع موجود و تبیین مبانی نظری ورود به اقدامات برنامه‌های ستاد بازآفرینی پایدار محله‌های هدف شهر نهاوند را مورد تأکید قرار داد.

شهردار نهاوند نیز گفت: پیاده‌راه کردن خیابان قیصریه مصوب این ستاد است و انجام می‌شود به همین دلیل به دستگاه‌های خدمات‌رسان اعلام کرده‌ایم قبل از شروع عملیات اجرایی، زیرساخت‌ها و حفاری‌های مورد نیاز را در خیابان قیصریه انجام دهند چون بعد از اجرای طرح دیگر مجوز حفاری نمی‌دهیم. محمد حسین‌پور خاطرنشان کرد: ساماندهی خیابان قیصریه باعث رونق اقتصادی می‌شود و اقدامی موثر برای احیا و رونق مجدد بازار پای قلعه و بازار روز نهاوند است.

این خبر را به اشتراک بگذارید