• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62597
+
-

موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل‌و‌نقل زنجان در گرو همکاری شهروندان

حمل و نقل
موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل‌و‌نقل زنجان در گرو همکاری شهروندان

شهردار زنجان گفت: موفقیت طرح اصلاح خطوط حمل‌و‌نقل شهر زنجان در گرو همکاری مردم و رانندگان است، زیرا تحقق این مهم چشم‌انداز بهتری را برای اجرای برنامه‌های مختلف فراهم می‌کند. به گزارش مهر، مسیح‌الله معصومی در جمع رانندگان درباره موضوع اصلاح خطوط حمل‌ونقل شهر زنجان اظهار کرد: برای اجرای طرح جدید اتوبوسرانی زنجان ۲ راه بیشتر وجود ندارد. یک راه این است که باید همین شیوه سنتی را ادامه داد که نارضایتی راننده، شهروندان و شهرداری را به دنبال دارد و حتی وضعیت کنونی درآمد حاصل از آن کفاف هزینه‌های رانندگان را نیز نمی‌دهد.  وی ادامه داد: این موضوع و ادامه این روند بزرگ‌ترین آسیب را به سامانه حمل‌و‌نقل درون‌شهری زنجان وارد می‌کند و به دنبال آن معضلات بیشتری به وجود می‌آورد. 

شهردار زنجان افزود: در این میان شهروندان از نظم و نظافت حوزه اتوبوسرانی شکایت دارند و مردم و مسئولان، شهرداری را متولی امور حمل‌و‌نقل ترافیک می‌دانند. معصومی ادامه داد: برای کاهش نارضایتی‌ها و شکایات باید تغییر و تحولی را در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی ایجاد کرد. راه دیگر این است که باید هسته مرکزی را از خودروهای شخصی خالی کرد و به این بخش بهای بیشتری داد. شهرداری، شورای اسلامی شهر و پلیس راهور بر اجرای این مهم راسخ هستند. 

وی گفت: خوشبختانه طی نشست‌های برگزارشده سازمان حمل‌ونقل با نمایندگان اتوبوسرانی برای تبیین این موضوع مهم با هدف کاهش ترافیک از هسته مرکزی اصلاح خطوط اتوبوسرانی در 3 نقطه شهر انجام می‌گیرد. مردم از شهرک‌های مختلف در لایه‌های نزدیک شهر پیاده می‌‌شوند و در مسیر خلوت و ویژه با کرایه مناسب‌تر به هسته مرکزی شهر منتقل خواهند شد.  شهردار زنجان تصریح کرد: شهرداری برای رضایت رانندگان از خرید خدمت در هسته مرکزی شهر بخشی دیگر را یارانه پرداخت خواهد کرد، هرچند در چند روز اول طرح اشکالاتی داشته است اما همکاری این صنف در ترغیب مردم به استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی سهم بسزایی دارد. 

معصومی توضیح داد: خطوط اتوبوسرانی زنجان در 3 نقطه شهر با رنگ‌های مختلفی تعیین شده است و رانندگان با روحیه گشاده‌ای به سوالات شهروندان پاسخ می‌دهند. با این کار مردم احساس می‌کنند که این تغییر به نفع آنان است.  وی یادآور شد: اصلاح خطوط اتوبوسرانی به تدریج نهادینه خواهد شد و مجموعه مدیریت شهری و پلیس راهور نیز قول مساعد همکاری داده است تا این طرح به نحو مطلوب در شهر اجرایی شود و امیدواریم این مهم محقق شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید