• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 9 تیر 1398
کد مطلب : 62564
+
-

گسترش روابط بلژیک با قزوین

سفیر بلژیک در ایران: می توان همکاری‌های خوبی بین مراکز صنعتی و علمی قزوین و این کشور برقرار کرد

خبر
گسترش روابط بلژیک با قزوین

سفیر بلژیک در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورم به توسعه روابط خود با تهران در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی علاقه‌‌مند است.

  به گزارش ایرنا، ورونیک پتی که برای آشنایی با توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی و گردشگری قزوین به این استان سفر کرده است، در دیدار با استاندار قزوین و حمید زرآبادی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس ایران را کشوری با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی توصیف و اظهار کرد: می‌توان همکاری‌های خوبی بین مراکز صنعتی و علمی ایران از جمله قزوین با همتایان آنها در بلژیک برقرار کرد.

 استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: این استان از توانمندی‌های اقتصادی بالایی بهره‌‌مند است و جزو استان‌های صنعتی ایران به شمار می‌رود. عبدالمحمد زاهدی افزود: قزوین با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و نزدیکی به مرکز کشور با وجود برخورداری از صدها جاذبه تاریخی و فرهنگی و… به لحاظ گردشگری نیز از استعدادی قابل‌توجه برخوردار است.

 وی به وضعیت ارتباطی این استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر شهرک‌های صنعتی توانمند، نیروی انسانی مستعد و توانمند و دانشگاه‌های مطرح، قرارگیری در مسیر آزادراه غرب به مرکز کشور و عبور خط آهن سراسری کشور از مسیر غرب به شرق و جنوب به شمال، این استان را در موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری قرار داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید