• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 6 تیر 1398
کد مطلب : 62366
+
-

پرسپولیس سراغ سرمربی ایتالیا رفت

این روزها اگر گذرتان به باشگاه پرسپولیس بیفتد و خودتان را ایجنت معرفی کنید، می‌توانید مدیران باشگاه را سر کار بگذارید. به آنها بگویید مورینیو حاضر است به ایران بیاید. 3نفر از مدیران پرسپولیس در سفر به ترکیه با چندین ایجنت و سرمربی مذاکره کردند اما هنوز گزینه نهایی معرفی نشده است. آنها به هر کسی می‌رسیدند، می‌گفتند: «ببخشید، سرمربی تو دست‌وبال‌تون دارید؟» اما با همه این بی‌برنامگی‌ها و بالا رفتن رقم درخواستی مربیان توسط دلالان، به‌نظر می‌رسد همین مدیرانی که مورد انتقاد شدید هواداران قرار دارند، می‌توانند آنها را سورپرایز کنند. فعلا یک نام دهان‌پرکن و جذاب بر سر زبان‌ها افتاده است. چزاره پراندلی، سرمربی سابق تیم‌های فیورنتینا و رم و تیم ملی ایتالیا پیشنهاد اول پرسپولیس را نپذیرفته اما بعد از مشورت‌هایی که داشته، چراغ سبز نشان داده است. او بعد از تیم ملی ایتالیا در خارج از کشور مربیگری کرد و ابتدا به گالاتاسرای رفت و سپس از والنسیا و النصر سر در آورد. او فصل قبل مجبور شد با فصلی 500هزار دلار در جنوا مربیگری کند. اما برای آمدن به ایران، درخواست مبلغ بالاتری دارد. از طرف باشگاه به او پیغامی فرستاده شده که طرف ایرانی می‌تواند تا 800هزار دلار به او پرداخت کند، اما به مدیر برنامه‌های او گفته شده اگر پراندلی برای آمدن به ایران مصمم باشد، رقم پیشنهادی تا نزدیکی یک میلیون دلار هم قابل‌افزایش است. بازیکن سابق یوونتوس به‌عنوان سرمربی ایتالیا موفق شد این تیم را به فینال یورو2012 ببرد. او در سال2008 مربی سال ایتالیا شد. دیروز بلافاصله در صفحه ویکی‌پدیای فارسی او عنوان سرمربی پرسپولیس درج شد. فعلا شانس پراندلی از کاررا و لمونیس یونانی بیشتر است. گزینه‌های کالدرون و چاچیچ هم هنوز به‌طور کامل منتفی نشده.
پیش از این گفته می‌شد الکس نوری که گزینه مقبول هواداران هم بود، بر سر مبلغ 700هزار دلار با باشگاه به توافق رسیده است اما ناگهان پیشنهادی از آمریکا برای او آمد و نوری به پشتوانه آن پیشنهاد، یک و نیم میلیون دلار از پرسپولیس درخواست کرد؛ به همین دلیل الکس نوری از لیست گزینه‌ها خط خورد. دیروز اعلام شد که تا 48ساعت آینده تکلیف سرمربی مشخص خواهد شد که از این مهلت تنها 24ساعت دیگر باقی مانده است. با توجه به حجم نارضایتی هواداران که معتقدند مدیران عامدانه باعث در رفتن برانکو، بیرانوند، علیپور، محمد انصاری و بشار رسن شده‌اند، معرفی یک گزینه هیجان‌انگیز می‌تواند تا حدودی پرسپولیسی‌ها را آرام کند.
گفته می‌شود خود عرب از بین گزینه‌هایی که با آنها مذاکره کرده، بیشتر از کاراکتر کاررا خوشش آمده است چون او بیش از مسائل مالی، از جنبه‌های دیگر فوتبال ایران و شرایط اینجا سؤال می‌پرسید. اما خبرنگاران ایتالیایی و نشریاتی مثل گاتزتا دیروز خبر زده بودند پرسپولیس به کاررا سالی 2 میلیون دلار پیشنهاد داده که بعید است خبر درستی باشد. فعلا 24ساعت دیگر صبر کنید.
سرخ‌ها به لمونیس هم 500هزار دلارپیشنهاد دادند که با توجه به بحران اقتصادی در یونان رقم قابل‌قبولی به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید