• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
پنج شنبه 6 تیر 1398
کد مطلب : 62359
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/AVQ9
+
-

همین فردا کار را تمام کنید!

همین فردا کار را تمام کنید!

روحیه تیم خوب است. فرهاد قائمی، آقای بمب روحیه هم که سر حال باشد، دیگر همه‌‌چیز تمام است. باید هم سر حال باشند، از 12بازی، 10برد گرفته‌اند و حالا رفته‌اند کار صعود را تمام کنند. شاید پیش خودشان می‌گویند اگر در ست آخر با برزیل کمی بهتر بودند یا اگر بازی با فرانسه را جدی می‌گرفتند، در بلغارستان دغدغه صعود نداشتند. اما شاید اگر در بازی با فرانسه که همین هفته در اردبیل برگزار شد، کادرفنی به بازیکنان اصلی استراحت نمی‌داد و یک برد دیگر به‌دست می‌آمد، انگیزه‌ای‌ که در پولودیوو دارند، نداشتند. اشتیاق به صعود آنها را آماده‌تر نگه می‌دارد.
تیم والیبال ایران در آستانه هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال، روی پله دوم جدول ایستاده؛ بالاتر از فرانسه، روسیه، ایتالیا و لهستان و فقط پایین‌تر از برزیل. همین موضوع اعتماد‌به‌نفس بالایی به آنها داده. با وجود داستان‌هایی که پس از خبر اشتباه وب‌سایت فدراسیون جهانی درباره صعود قطعی ایران پیش آمد، به‌نظر می‌رسد روحیه تیم بالاست. این روحیه بالا را می‌شد در ویدئویی دید که کانال تلگرامی فدراسیون والیبال، سه‌شنبه‌، ساعتی قبل از پرواز به بلغارستان منتشر کرد. بهانه ویدئو تولد امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم است.
فرهاد قائمی همانطور که در ویدئو سرحال‌تر از بقیه به‌نظر می‌رسد، در سالن وزنه‌برداری شهر پولودیوو هم بشاش‌ است. تیم سه‌شنبه‌شب از استانبول به صوفیه رسید و از آنجا با اتوبوس به پولودیوو رفت. 10صبح برنامه صبحانه بود و ظهر تمرین با وزنه. قرار بود 2ساعت بعد ناهار بخورند و بعد از یک استراحت کوتاه، تمرین والیبال داشته باشند. بازیکنان مشغول کار خودشان بودند و با شوخی و خنده وزنه می‌زدند اما کادر فنی در تلاش بود این برنامه را تغییر بدهد. خوش‌خبر معترض بود که «این برنامه را یک والیبالی ننوشته.»‌ آنها می‌خواستند برنامه را تغییر بدهند ولی نشد. این نخستین شکایت از میزبانی بلغارستانی‌هاست.ایران این هفته با صربستان، بلغارستان و آمریکا بازی دارد. به جز آمریکا که میزبان است و ایران که از شانس‌های اول صعود، 2تیم دیگر امیدی به صعود ندارند. ایران از 3بازی این هفته فقط یک پیروزی می‌خواهد. آمریکا هم‌اکنون تیم هفتم جدول است و با توجه به اینکه میزبان است، صعودش حتمی است.برزیل از 12بازی 11پیروزی و 30امتیاز دارد و ممکن است حتی با شکست در 3بازی آخر هم، یکی از 6تیم مرحله نهایی باشد. ایران 10پیروزی و 30 امتیاز دارد، فرانسه و روسیه هم با 9پیروزی از 12بازی شرایط نسبتا خوبی دارند. پیش‌بینی می‌شود از بین ایتالیا و لهستان که هر دو 8پیروزی دارند، یکی حذف شود و یکی صعود کند. اگر روز آخر تعداد پیروزی‌های این دو تیم برابر شود، شانس صعود ایتالیا بیشتر است چون پیروزی‌هایش قاطعانه‌تر بوده و 25امتیاز دارد درحالی‌که لهستان فقط 21امتیاز گرفته است.ایران در چند حالت می‌تواند حضورش در شیکاگو را قطعی کند، یا خودش به یک پیروزی دیگر برسد، یا لهستان یک باخت بدهد یا اینکه ایتالیا با یک شکست روبه‌رو شود و ایران از 3 باخت احتمالی 2 امتیاز بگیرد.لهستان که بهترین پیروزی‌اش در مقابل آمریکا بوده، این هفته هم به‌نظر نمی‌رسد کار سختی داشته باشد؛ ژاپن، آلمان و پرتغال حریفان این تیم هستند. اما ایتالیا کار چندان راحتی ندارد و باید با کانادا، فرانسه و برزیل بازی کند. شرایط خود ایران هم به ظاهر در حدی هست که بتواند دست‌کم با یک پیروزی پولودیوو را ترک کند. آمریکا با تیم دوم به این شهر آمده، صربستان تیم یازدهم است و بلغارستان تیم دوازدهم اما 2 تیم 2‌شاهکار در این لیگ داشته‌اند. صربستان با اینکه به تیم نسبتا ضعیف ژاپن  باخته، اما تنها تیمی است که برزیل را شکست داده است. بلغارستان هم با وجود باخت به پرتغال، چین و ژاپن در مقابل فرانسه قدرتمند به پیروزی رسیده است و مهم‌تر اینکه میزبان این هفته است.
   برنامه‌ بازی‌های ایران
  بازی اول: ایران - صربستان، جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰
  بازی دوم: ایران - بلغارستان، شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۰
  بازی سوم: ایران - آمریکا، یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸، ساعت ۱۸:۳۰
 

این خبر را به اشتراک بگذارید