• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62244
+
-

دستگیری 561سارق و مالخر در رعد 26

داخلی
دستگیری 561سارق و مالخر در رعد 26


561سارق و مالخر که در قالب 21باند فعالیت می‌کردند، در بیست‌وششمین مرحله از طرح رعد در پایتخت دستگیر شدند. به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت صبح دیروز درخصوص دستاوردهای این طرح در جمع خبرنگاران گفت: این بیست‌وششمین مرحله از طرح رعد است که همکاران من در تمام کلانتری‌ها در عملیاتی 48ساعته و با دریافت 315حکم قضایی موفق به بازداشت 561سارق و مالخر در پایتخت شدند. وی با بیان اینکه در مجموع در این مرحله ۵٢ هزار و ٢٢٩ مورد از اموال سرقتی مردم ازجمله لوازم خودرو، موبایل، اموال منزل و مغازه و... کشف و ضبط شد، گفت: ارزش اموال مسروقه مکشوفه حدود 8میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان  بوده است.  سردار رحیمی ادامه داد: در این مرحله از طرح رعد تا این لحظه ٨٣٠ پرونده برای سارقان تشکیل شده است و از ۵۶١ نفری که در این مرحله دستگیر شده‌اند، دست‌کم ٣٠٠ نفر دارای سوابق متعدد هستند. رئیس پلیس پایتخت گفت: تا به حال با استفاده از بررسی‌های انجام شده صاحبان ٨٧ درصد اموال شناسایی شده‌اند. همچنین در این مرحله از طرح رعد 5 قبضه سلاح گرم و ٣٩ قبضه سلاح سرد کشف شد.







انتقام از شوهری که مدام سرش توی گوشی بود
مدتی بود که میثم مدام سرش توی گوشی بود و دیگر به همسرش اهمیتی نمی‌داد. زن جوان نیز برای انتقام از همسرش نقشه عجیبی کشید. او با جاسازی شیشه در کیف همسرش برای او پاپوش درست کرد تا او به زندان بیفتد و بتواند طلاق غیابی بگیرد اما خیلی زود دستش رو شد. این زن و شوهر و پسر جوانی که برای زن مواد جور کرده بود در عملیات رعد 26دستگیر شدند که در ادامه گفت‌وگو با این زن 38ساله را می‌خوانید:

چرا پاپوش؟ مگر نمی‌شد بدون دردسر از شوهرت جدا شوی؟
می‌ترسیدم طلاقم ندهد. برای جدا شدن از شوهرم راهی به ذهنم نمی‌رسید تا اینکه تصمیم گرفتم برایش پاپوش درست کنم. با خود گفتم تا بیاید به دادگاه ثابت کند که مواد برای او نیست، من طلاقم را گرفته‌ام.
این ایده چطور به ذهنت رسید؟
در جایی خوانده بودم که مجازات حمل بیش از 30گرم شیشه حبس ابد یا اعدام است. گفتم شیشه را در کیفش جاسازی می‌کنم و زمانی که به زندان افتاد، طلاقم را می‌گیرم.
مواد را چطور تهیه کردی؟
از خواهرزاده‌ام که پسری جوان است کمک خواستم. او هم حدود 48گرم شیشه برایم خرید.
از اجرای نقشه‌ات بگو؟
به همراه 2 فرزندم (دختر 14و پسر 12ساله) و شوهرم و خواهرزاده‌ام به پارکی در جنوب تهران رفته بودیم و من شیشه را داخل کیف شوهرم گذاشتم. بعد سراغ گشت پلیس رفتم و شوهرم را لو دادم.
چرا قصد انتقام‌جویی داشتی؟
چون شوهرم اصلا به من اهمیتی نمی‌داد. مدام سرش توی گوشی و تلگرام بود. از وقتی که گوشی هوشمند خرید و برنامه‌ها را نصب کرد، معتاد گوشی شده بود و نه‌تنها به من، بلکه به بچه‌هایش هم اهمیتی نمی‌داد. من همه‌جا تنها بودم و بچه‌ها حسرت داشتند که پدرشان به آنها محبت کند. همه اینها باعث شد که فکر انتقام به سرم بزند اما چند ساعت پس از بازداشت شوهرم پشیمان شدم و همه حقایق را بازگو کردم.
در همین هنگام شوهر 40ساله این زن که سکوت کرده و خیره به همسرش صحبت‌های او را گوش می‌داد، سرش را به حالت تأسف تکان داده و گفت: 20سال با این زن زندگی کردم و حالا اینطور جوابم را داد.‌ ای کاش اگر مرا نمی‌خواست به دادگاه می‌رفت و درخواست طلاق می‌داد؛ نه اینکه اینطور آبروی مرا ببرد و مقابل بچه‌هایم پلیس دستبند به دستانم بزند و غرورم شکسته شود.







نقشه فروش عتیقه‌های سرقتی در ترکیه
میلاد 32ساله، یکی از متهمانی است که در طرح دیروز دستگیر شده است. وی اقامت کشور ترکیه را دارد. او با اینکه خانه‌ای در ترکیه و 2آپارتمان هم در پاسداران و شهرآرا دارد و میلیاردر است اما حالا در میان دزدان و سارقان به جرم مالخری قرار گرفته است.

مگر نمی‌دانستی خرید اموال مسروقه جرم است؟
فکرش را هم نمی‌کردم که دستگیر شوم چون قرار بود به همین زودی‌ها به ترکیه بروم.
چه چیزی خریدی؟
عتیقه. راستش 2 سارق که از دوستانم هستند قصد دستبرد به خانه‌ای را داشتندکه صاحبش به آمریکا سفر کرده بود. دوستانم نیز نخستین بارشان است که دست به سرقت می‌زنند. یکی از آنها در خانه ویلایی این فرد کارهای نصب کابینت را انجام می‌داد که متوجه عتیقه‌ها شده بود.با یکی دیگر از دوستانمان به آنجا رفت. حتی شنیدم که در آنجا می‌خوابیدند، غذا درست می‌کردند و می‌خوردند.
فقط عتیقه سرقت کردند؟
من جزئیاتی از سرقت‌هایشان ندارم و فقط عتیقه‌ها را به قیمت 4میلیون تومان خریدم و قصدم این بود که به ترکیه بروم و آنها را به قاچاقچیان عتیقه به مبلغ بالایی بفروشم و دلار بگیرم.
همه اعضای باند دستگیر شدند؟
نه فقط یکی از سارقان دستگیر شده و نفر سوم گروه‌مان فراری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید