• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62219
+
-

اختصاص اعتبار به طرح‌های آب‌رسانی عشایر بیله‌سوار

فرماندار بیله سوار مغان از اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی به مناطق عشایری این شهرستان مرزی خبر داد. «حسن قبادی» به ایرنا گفت: این اعتبار برای تداوم و سرعت بخشی به پروژه‌های آب‌رسانی در منطقه آج‌اشمه بخش قشلاق دشت جعفرآباد در قالب خط انتقال آب به طول ۱۰ کیلومتر به صورت جداسازی شده برای مصارف کشاورزی و شرب صرف می‌شود.

وی افزود: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ارائه شده است و با توجه به این‌که بیشترین عشایر شهرستان در منطقه آج اشمه جعفرآباد ساکن هستند، انتظار می‌رود با اختصاص این اعتبار مشکلات کمبود آب در این منطقه کاهش و رفع شود. با تکمیل این طرح ۵۰ لیتر در ثانیه آب برای شرب و ۳۵۰ لیتر در ثانیه نیز برای کشاورزی عشایر در این منطقه فراهم خواهد شد.

قبادی با اشاره به این‌که برای حمایت از عشایر شهرستان تسهیلاتی نیز امسال ارائه خواهد شد گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای حمایت از جامعه عشایری از محل خشکسالی به عشایر منطقه تخصیص یافته است. چهار میلیارد ریال هم برای آب‌رسانی سیار به عشایر منطقه اختصاص یافته و انتظار می‌رود در آینده نزدیک عشایر منطقه از آب شرب تصفیه شده ثابت بهرمند شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید