• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62195
+
-

خاموشی‌های خطرساز در تونل‌های اردبیل-سرچم


فرمانده پلیس‌ راه جاده ارتباطی اردبیل-سرچم تداوم خاموشی‌ها در تونل‌های واقع شده در این مسیر پرترافیک استان را خطرساز و حادثه‌آفرین عنوان کرد. به گزارش ایرنا، سرگرد «شاپور ندایی» گفت: بی‌توجهی مسئولان به ادامه خاموشی در تونل‌های ۷ تا ۱۲ جاده ارتباطی اردبیل-سرچم جان سرنشینان عبوری از این محور پرترافیک استان اردبیل را تهدید می‌کند.

وی با بیان این‌که خاموشی ۶ تونل از مجموع ۱۲ تونل به طور همزمان در این محور غیر قابل قبول است افزود: در حالی که کار تعمیرات سیستم روشنایی تونل‌های یاد شده به لحاظ واقع شدن آنها در حوزه استحفاظی خلخال بر عهده شرکت توزیع برق این شهرستان است، بی‌توجهی مسئولان این شرکت به موضوع و تداوم خاموشی در این تونل‌ها قابل توجه است.

ندایی تاکید کرد: به دلیل وجود قوس‌های مختلف در داخل تونل‌ها و بروز هرگونه حوادث ناشی از برخورد خودروها با همدیگر یا دیواره‌های تونل در زمان ورود از فضای روشن بیرون در روز به فضای تاریک تونل ناشی از وجود خطر گردش به چپ و راست دور از انتظار نیست.

این مسئول ادامه داد: سطح ایمنی این جاده با افزایش نصب علایم ایمنی و هشدار دهنده، شانه‌سازی جاده، خط کشی گرم، چراغ‌های چشمک‌زن، حل مشکل روشنایی تونل‌های مسیر و استفاده از نیروهای پلیس راه نامحسوس برای برخورد با رانندگان متخلف حرفه‌ای در دستور کار پلیس راه استان قرار دارد.

با وجود تاکید شورای ترافیک خلخال مبنی بر اجرای طرح کاهش سرعت در جاده خلخال به فیروزآباد و سرچم با نصب امکاناتی همچون لرزاننده، سرعت‌گیر مجازی، چراغ‌های چشم‌گربه‌ای، پلیس مجازی و نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت هنوز هیچ اقدامی از سوی اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای شهرستان در این خصوص انجام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید