• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62148
+
-

بازگشت ۴ واحد تولیدی راکد تنکابن به مدار فعالیت

 معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن گفت: از ۲۶ واحد تولیدی و اقتصادی راکد این شهرستان با حمایت‌های دولت تدبیر و امید ۴ واحد پس از سال‌ها تعطیلی دوباره احیا شد.

 «ابراهیم عسگرپور» در گفت‌وگو با ایرنا از کارخانه خزر خز، تعاونی چند منظوره رجا تنکا رزمندگان، لوله پلی‌پروپیلن غلامی و کشت و صنعت پرناز طیور به عنوان واحدهایی نام برد که به مدار تولید بازگشته‌اند.

وی احیای واحد تولیدی خزر خز سابق را پس از ۱۵ سال بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: کارخانه خزر خز به منظور تولید چرم دباغی شده در سال ۱۳۵۶ افتتاح شد اما به دلیل سوء مدیریت از رونق افتاد و سرانجام توسط بانک صنعت و معدن تملیک شد.

عسگرپور گفت: در طول این سال‌ها سرمایه‌گذاران زیادی برای شروع به کار مجدد این کارخانه وارد عرصه شدند، اما به دلیل مشکلات موجود در حوزه تولیدات چرمی و همچنین هزینه بالای بازسازی و به‌روز کردن دستگاه‌های این کارخانه بسیاری از آنها منصرف شدند. 

سرانجام یک سرمایه‌گذار که در زمینه تولید لوله بدون درز و لوله با درز جوش در کشور فعال بود، اقدام به خرید این کارخانه کرد و هم‌اکنون در حال بازسازی فضای داخلی و بیرونی آن است.

معاون برنامه‌‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه تنکابن میزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه را حدود ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با راه‌اندازی این کارخانه برای ۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید