• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62140
+
-

توسعه دفاتر شورای حل اختلاف در کرج

رئیس شورای حل اختلاف البرز از راه‌اندازی دفاتر اجرای احکام در شهرهای اقماری کرج خبر داد.
به گزارش مهر «لقمان کیاپاشا» با اشاره به همکاری ۶۲ قاضی با شورای حل اختلاف استان، گفت: 4 نفر از آنها تمام‌وقت و دیگران پاره‌وقت فعالیت می‌کنند.
وی در خصوص نحوه برخورد اعضای شورای حل اختلاف با مراجعان، افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی مدنظر است.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با اشاره به این‌که سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۲۸۳ فقره پرونده وارد شورای حل اختلاف استان شده است، گفت: سال گذشته نیز تقریباً ۱۰۳ هزار و ۲۷۳ فقره پرونده مختومه شده است.

کیاپاشا با تاکید بر این‌که برخی پرونده‌ها قابل سازش هستند، اظهار کرد: ۵۸ هزار و ۵۹۹ فقره پرونده با قابلیت سازش وجود داشته که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۷ فقره به مصالحه ختم شده است. وی اضافه کرد: سال گذشته پرونده‌های وارده نسبت به سال ۹۶ حدود 5 درصد افزایش داشته است، به‌ طوری که تعداد پرونده‌های وارده به این شورا در سال ۹۶ بالغ‌بر ۹۷ هزار و ۳۶۱ پرونده بوده، درحالی‌که سال گذشته به ۱۰۲ هزار و ۲۸۳ فقره رسیده است. رئیس شورای حل اختلاف استان البرز با بیان این‌که پرونده‌های مختومه سال گذشته نسبت به سال ۹۶ رشد ۸ درصدی داشته است، گفت: در تعداد پرونده‌های موجود ۱۲ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

کیاپاشا با اشاره به این‌که در شهرهای اقماری اطراف کرج مانند کمالشهر و محمدشهر دفاتر اجرای احکام راه‌اندازی شده است، افزود: سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۲۶ فقره پرونده به اجرای احکام وارد شده و حدود ۲۶ هزار و ۶۳۵ فقره پرونده نیز مختومه شده است.

وی با تاکید بر این‌که شعبه ویژه صلح در تمام زندان‌های استان البرز راه‌اندازی شده است، گفت: در شورای حل اختلاف شعبه‌های رأی به‌صورت انفورماتیک است.
رئیس شورای حل اختلاف استان البرز اضافه کرد: از کل پرونده‌های مختومه در شورای حل اختلاف استان البرز که ۱۰۳ هزار و ۲۷۳ فقره بوده حدود ۵ هزار و ۷۶۷ مورد اعتراض واقع‌ شده که از این رقم تعداد ۴۸۴ فقره نقض شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید