• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 5 تیر 1398
کد مطلب : 62100
+
-

بدهی بانکی کشاورزان از پول فروش گندم کسر نمی‌شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: هیچ یک از شعب بانک کشاورزی حق برداشت از حساب کشاورزان را بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی به آنها ندارند.به‌گزارش تسنیم، «حجت‌اله درودگر» در نشستی افزود: باتوجه به اختلاف قیمت گندم در داخل و خارج از کشور، ابتدای سال زمزمه‌هایی در زمینه احتمال قاچاق گندم وجود داشت که دلالانی به خرید گندم کشاورزان با قیمت بالاتر از مصوب دولتی اقدام کرده‌ بودند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، یکی از برنامه‌های اصلی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، نظارت در زمینه جلوگیری از فعالیت دلال‌ها و خروج گندم استان از کشور بود که در این زمینه سیاست‌های تشویقی بسیاری نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.
درودگر افزود: شاید یکی از دلایلی که میل کشاورزان را برای فروش گندم به مراکز خرید تضمینی گندم کاهش می‌داد، بدهی بانکی برخی از آنها و کسر بدهی وام آنها در زمان پرداخت پول گندم در بانک بود. بر همین اساس در 31 تیر سال گذشته رئیس شعب بانک کشاورزی در نامه‌ای اعلام کردند که هیچ یک از شعب این بانک حق برداشت از حساب کشاورزان را بدون هماهنگی و اطلاع‌رسانی به آنها ندارد.عضویت در سامانه الکترونیکی سجامسرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بیان کرد:1520 نفر از اقشار مختلف مردم استان در سامانه الکترونیکی سجام(سامانه جامع اطلاعات مردمی) عضو شدند.

 اعضای سامانه سجام استان مرکزی در هسته‌های 50 نفره در 2 هسته تخصصی در قالب گروه‌های پیشگیری از فساد مالی، تولید و توزیع مواد مخدر، جرائم اقتصادی، تخلفات کارگری، روحانیان اندیشه‌ورز و تخلفات انتخاباتی و گروه عادی ساماندهی شده‌اند.درودگر بیان کرد: سال گذشته 17 نشست تخصصی با حضور 204 عضو سامانه سجام استان با 29 مصوبه و 4 کارگاه آموزشی برگزار شد و امسال نیز تاکنون 2 کارگاه تخصصی برای اعضای این سامانه برگزار شده است.


ثبت 80 گزارش مردمی در سامانه سجام

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی عنوان کرد: 80 گزارش مردمی در زمینه‌های مختلف در این سامانه ثبت شده است. طرح ملی الکترونیکی سجام پل ارتباطی بین مردم و دادگستری به منظور دریافت اخبار است که مردم می‌توانند در این خصوص نقش مهمی در تأمین امنیت اجتماعی داشته باشند.


مسدود شدن 391 حلقه چاه غیرمجاز 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در زمینه صیانت از منابع آب، جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌های مجاز و غیرمجاز و جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی است.درودگر ادامه داد: باتوجه به تصویب قانونی در سال 89 مبنی بر دریافت پروانه بهره‌برداری برخی از چاه‌های غیرمجاز حفر شده قبل از سال 85، یک‌باره تعداد چاه‌های غیرمجاز افزایش پیدا کرد.

 سال گذشته 60 مورد ادوات غیرمجاز حفاری چاه توقیف، 4343 کنتور فهام بر در چاه‌های کشاورزی استان نصب و 391 حلقه چاه غیرمجاز نیز در نقاط مختلف استان مسدود شده است.وی افزود: برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آبی استان نیز اقداماتی مثل پیگیری و اتخاذ تصمیماتی برای ساخت تصفیه‌خانه از سوی واحدهای تولیدی الکل‌سازی در یکی از شهرک‌های صنعتی اراک، ساخت تصفیه‌خانه کشتارگاه صنعتی این شهر و جلوگیری و ساماندهی رهاسازی پساب این کشتارگاه انجام شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید