• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 62029
+
-

اپلیکیشنی برای تشخیص زانوی پرانتزی

خبر
اپلیکیشنی برای تشخیص زانوی پرانتزی

«محیا ناصری» دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی کرمانشاه موفق به طراحی و تولید اپلیکیشن «تشخیص زانوی پرانتزی» شد. روابط عمومی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در توضیح بیشتر طراحی این اپلیکیشن اعلام کرد: در راستای تشخیص درست و به‌موقع مشکلات حرکتی در افراد که یکی از آنها کمانی شدن پاها یا به‌اصطلاح «پای پرانتزی» است و کمک به بهبود آنها در موثرترین زمان ممکن، اپلیکیشنی با کاربرد تشخیص زانوی پرانتزی توسط دانشجوی موفق دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد. 

در این گزارش آمده است: ایده طراحی و تولید این اپلیکیشن توسط «حسین پار» مسئول تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارائه شد و پس از مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته طراحی اپلیکیشن کاربردی تشخیص پای پرانتزی توسط «سیدوفا بارخدا» عضو هیات‌علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه به عنوان موضوع پایان‌نامه کارشناسی در دستور کار قرار گرفت و تحت نظارت او، توسط محیا ناصری دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر این دانشگاه طراحی و تولید شد.  این اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید بوده و در آن با توجه به قابلیت استفاده از دوربین گوشی و تکنیک‌های پردازش تصویر می‌توان محل زانوها و کندایل داخلی را تشخیص داد و فاصله بین آنها را محاسبه کرد. 

در این محاسبات فاصله دوربین از شخص در نظر گرفته شده و همچنین نوع بیماری با توجه به سن و جنسیت افراد اعلام می‌شود. همچنین در این اپلیکیشن انواع حرکات اصلاحی برای هر بیمار با توجه به‌شدت پرانتزی بودن پاها پیشنهاد خواهد شد.در ادامه این گزارش آمده است: بنابراین می‌توان امیدوار بود با به‌کارگیری آن در مدارس توسط معلمان یا در خانه‌ها توسط والدین، به‌موقع بیماری ده‌ها هزار کودک تشخیص داده شده و برای رفع آن اقدام شود.دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و بیش از ۱۰۰ استاد ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در توسعه استان دارد که استفاده از این ظرفیت تخصصی در حوزه صنعت می‌تواند به تسریع در توسعه استان کمک کند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :