• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 62025
+
-

سرای سالمندان سقز، مرکز نمونه کشوری شد

مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز گفت: بر اساس بازدید مسئولان کشوری، این سرا به عنوان مرکز نمونه و درجه یک کشور در سال ۹۷ معرفی شد. به گزارش ایرنا «علیرضا سیاه‌بانی» اظهار کرد: سرای سالمندان مهر سقز از لحاظ رفاهی و امکانات برای سالمندان عالی است و سالمندان در اینجا احساس تنهایی و بی‌توجهی نمی‌کنند و مثل یک خانواده در کنار هم زندگی می‌کنند. وی با بیان این‌که این سرا از محل کمک‌های مردمی و خیرین و پشتیبانی مسئولان از سال ۹۰ فعالیت می‌کند، افزود: ظرفیت پذیرش سرای سالمندان سقز ۱۰۰ نفر و در حال حاضر ۶۰ نفر را تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد ۳۲ نفر مرد و ۲۸ زن هستند.  این مسئول با اشاره به این‌که ۲ مرکز سرای سالمندان در کردستان وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر ۲ مرکز سقز و سنندج پذیرش سالمند را از شهرهای همجوار استان انجام می‌دهند.  

سیاه‌بانی اضافه کرد: افرادی که سن آنها بیشتر از ۶۰ سال و بدون سرپناه و بستگان و مجهول الهویه باشند در سرای سالمندان پذیرش می‌شوند و به آنها بدون شهریه و به صورت رایگان خدمات ارائه می‌شود. مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز گفت: هزینه هر نفر برای امسال ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است که از کمک‌های مردمی و یارانه بهزیستی تامین می‌شود و به ازای هر یک نفر 7 میلیون ریال در سال جاری به این مرکز پرداخت می‌شود.

سیاه‌بانی پیرترین سالمند نگهداری شده در این مرکز را مردی ۱۰۳ ساله و جوان‌ترین را فردی زیر ۶۰ سال اعلام کرد و افزود: خدمات شبانه‌روزی مراقبتی و توان‌بخشی شامل، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ورزش، تغذیه مناسب و اردوهای تفریحی و زیارتی به سالمندان ارائه می‌شود.

 وی با بیان این‌که افرادی که در سالمندان مشغول به خدمت هستند باید با عشق و علاقه کار کنند، اظهار کرد: ۳۴ نفر پرسنل جوان در سرای سالمندان مشغول به خدمت هستند که شامل پرستار، بهورز، مراقب، پزشک، کاردرمانگر و نیروی خدماتی است. مدیرعامل سرای سالمندان مهر سقز یادآور شد: سرای سالمندان سقز محیطی شاد و دارای حیاط بزرگ و با امکانات است، ولی انتظار داریم مسئولان و مردم برای انگیزه و روحیه دادن به سالمندان بیشتر از این مرکز بازدید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید