• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6190
+
-

اژه‌ای در پاسخ به همشهری درباره شیوه برخورد با خودروسازان متخلف:

زور قوه قضاییه به مافیای خودرو می‌رسد

ابراهیم  جلالیان| خبرنگار:

سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید ما زورمان به مافیای خودرو می‌رسد و به تخلفات خودروسازان رسیدگی می‌کنیم.غلامحسین محسنی اژه‌ای که در یکصد و بیست‌و چهارمین نشست خبری‌اش سخن می‌گفت،  در پاسخ به  سؤال همشهری مبنی بر اینکه آقای عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط‌زیست از وجود مافیای خودرویی در کشور خبر داده‌اند که حتی زور رئیس‌جمهور هم به آن نمی‌رسد،  آیا قوه قضاییه هم زورش به آنها نمی‌رسد، گفت:گاهی برخی مسئولان به‌دنبال رسانه‌ای کردن موضوعات هستند اما اعتقاد دارم زمانی که یک مدیر صحبتی می‌کند،  مستند صحبت کند و قبل از آن هم به مراجع قانونی اطلاع دهد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که خود رئیس‌جمهور هم این صحبت را قبول داشته باشد که زورش به این خودروسازها و مافیای آن نمی‌رسد.  اژه‌ای گفت: در هر حال اگر این موضوع صحت داشته باشد و وزرا و معاونان هم از آن خبر داشته باشند،  باید سؤال کرد که چه‌کسی به آنها مجوز می‌دهد و مسئول گمرک کیست و خودروها را چه‌کسی پلاک می‌کند؟ وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر همشهری که منظور مسئولان احتمالا خودروسازهای داخلی است، در این خصوص نظرتان چیست؟گفت: اگر اسنادی درخصوص این مافیا وجود داشته باشد،  اسناد را ارسال کنند و حتما زور قوه قضاییه به آنها می‌رسد و رسیدگی هم خواهد کرد. 7بهمن‌ماه عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفته بود: در کشور خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند. او در همایش مبارزه با سرطان گفته بود: زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد شاید حتی رئیس‌جمهور. سخنگوی قوه قضاییه درخصوص اینکه اطرافیان احمدی‌نژاد و بقایی گفته بودند دادگاه بقایی علنی است اما علنی برگزار نشد، آیا این صرفا یک ادعا بود؟ گفت: از ناحیه قاضی چنین چیزی اعلام نشده بود. وی تأکید کرد: اصولا یک بحثی هم وجود دارد که در دادگاه تجدیدنظر اصلا علنی‌بودن وجود دارد یا نه و در قانون هم چنین صراحت و شفافیتی نیست. اژه‌ای در رابطه با اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر آزادی باقر نمازی برای طی مراحل درمانی گفت: این فرد آزاد نشده، وی هم مثل سایر زندانیان به مرخصی رفته است.  سخنگوی قوه قضاییه گفت: مرخصی این متهم 3روز بوده که تقاضا کردند چون بیمار است و می‌خواهد برود دکتر 3روز دیگر تمدید شود که در مجموع ٦ روز به مرخصی رفت اما آزاد نشده است.

 

  واکنش به ماجرای دختران خیابان انقلاب

در ادامه این جلسه خبرنگاری درخصوص تعداد بازداشتی‌های منتسب به جریان دختران انقلاب یا نه به حجاب اجباری پرسید که اژه‌ای گفت: گاهی یک خانمی با القائاتی که صورت گرفته خودش هم خیلی نمی‌داند چه‌کار می‌کند که طبیعی است که قرار قضایی‌اش سنگین نیست اما گاهی عده‌ای با یک کار تشکیلاتی حساب شده دست به اقداماتی می‌زنند. وی در این رابطه گفت: اگر ثابت شود فقط مسئله‌شان حجاب نیست و خط‌های دیگر می‌گرفتند برایشان پرونده قضایی تشکیل و وثیقه سنگین درنظر گرفته می‌شود. او گفته است: از تعداد بازداشت شده‌ها اطلاع ندارم و معمولا آزاد می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید