• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6192
+
-

شهر در رسانه‌ها

سرایت شهرفروشی از تهران به شهرستان‌ها

روزنامه «جام جم» در یادداشتی به نقش مدیریت شهری در ناهنجاری‌های شهری پرداخته است؛ بنابر این نوشته، کنار گذاشتن طرح جامع پنج‌ساله مصوب شورای‌عالی معماری و شهرسازی بنا به تصمیم شهردار وقت تهران در دهه 70و فروش تراکم بر مبنای توافق و بدون ضابطه سبب نابسامانی ساختمان‌سازی و شهرسازی در تهران شد و این پدیده به بقیه شهرهای کشور نیز سرایت کرد.

 

شفاف‌سازی‌ در بودجه شهری

روزنامه «آسمان آبی» با محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران درباره بودجه 97شهرداری تهران گفت‌وگو کرده است. میرلوحی گفته در بررسی اعتبارات پروژه‌های شهری برای سال 97سعی شده با رویکرد شفاف‌سازی از بودجه‌های غیرنقد پرهیز شود. آنطور که او می‌گوید منابع ناپایدار شهری در لایحه بودجه سال 97که عمدتا در بخش وام‌ها و فروش املاک بوده، کاهش‌ یافته است و در گام بعدی برای تبصره‌ها سقف بودجه تعریف‌ شده است.

 

زندگی ١٧٠‌هزار خانواده فقیر  در تهران

روزنامه «اعتماد» زیر عنوان «کلانشهرها در دام فقر» از نتایج یک پژوهش درباره نقشه فقر در ایران گزارش داده است؛ بنا به این گزارش، تهران با دارا بودن ١٧٠‌هزار خانواده فقیر، رتبه نخست شهرستان‌های فقیر‌نشین را دارد. با این رقم، تهران ٧/٥ درصد کل خانوارهای فقیر کشور را در خود جای داده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید