• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6184
+
-

برای توانمندی دفاعی خود نیاز به مذاکره نداریم

رئیس‌جمهور: یکی از مشکلات کشور ما این است که همه می‌خواهند درباره همه مسائل احساس وظیفه کنند

دولت
برای توانمندی دفاعی خود نیاز به مذاکره نداریم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان برای توانمندی دفاعی خود نیاز به مذاکره و توافق نداشته و ندارند،  تأکید کرد: در این زمینه چنانچه سؤالی پرسیده شود،  جواب قاطع و محکمی می‌دهیم،  اما آنچه برای دفاع از کشور نیاز داشته باشیم را در چارچوب مقررات با فتوای رهبری عزیز تهیه خواهیم کرد،  البته همچنان‌که بارها اعلام کرده‌ایم براساس فتوای رهبری عزیز،  اخلاق‌مداری و شرع به هیچ وجه به‌دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی در مراسم افتتاح 10مرکز فرهنگی و موزه دفاع‌مقدس در 10استان کشور با تأکید بر اینکه قدرت سیاسی و قدرت دفاعی مکمل یکدیگرند،  گفت: نیروهای مسلح،  دولت،  قوا،  حوزه‌های علمیه و مردم باید کنار هم باشند تا قدرت ملی ساخته شود. رئیس‌جمهور ضرورت ارتقای قدرت ملی و توجه همزمان به مؤلفه‌های آن در حوزه‌های سیاسی،  اقتصادی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قدرت ملی در چارچوب حزب و جناح نمی‌گنجد و مربوط به کل ملت ایران است. روحانی در ادامه توجه به ارتقای اعتماد مردم را در بحث نرم‌افزار دفاع و جنگ حائز اهمیت دانست و گفت: اگر مردم به سازمان رزم،  فرماندهان میدان و دفاع و مقامات ارشد سیاسی کشور،  اعتماد نداشته باشند،  نه خودشان وارد میدان رزم می‌شوند و نه فرزندان و همسران خود را برای ورود به این عرصه تشویق می‌کنند. اینکه در دوران دفاع‌مقدس،  مادران عزیز و پدران سرافراز کشورمان فرزندان خود را با افتخار به میدان جنگ بدرقه می‌کردند،  به‌خاطر این بود که به فرماندهی جنگ و مسئولان ارشد کشور اعتماد داشتند.

 

عده‌ای زیادی احساس وظیفه می‌کنند

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات امروز کشور ما این است که زیادی احساس وظیفه می‌شود و همه می‌خواهند درباره تمام مسائل احساس وظیفه کنند درصورتی که چارچوب و مقرراتی در کشورمان وجود دارد و دولت و فردی مسئول شده که امور را اداره کند. روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دنیای امروز همه یکدیگر را تهدید می‌کنند، اظهار داشت: در دنیایی که معتقد است سلاح کشتار جمعی نباید وجود داشته باشد و استفاده از آن علیه بشریت ممنوع بوده و باید از بین برود،  ببینید آمریکایی‌ها با چه زبان وقیحانه‌ای روسیه را با سلاح اتمی جدید تهدید می‌کند لذا هنوز بحث ساخت سلاح‌های جدید و مخرب برای تهدید و استفاده علیه رقیب مطرح است،  آیا در این شرایط می‌شود کسی بگوید که دیگر زمان صلح و همزیستی است و نیازی به قدرت دفاعی نداریم؟ رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما همواره نیازمند تقویت قدرت دفاعی خود هستیم و تا روزی که علیه کشورمان تهدید وجود دارد،  ما هم باید هم‌وزن آن در برابر هر تهدیدی خودمان را تقویت کنیم. وی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از سلاح‌های دفاعی در داخل کشورمان ساخته می‌شود و اگر به سلاحی نیاز داریم باید آن را خریداری کنیم و آنچنان قدرتمند باشیم که دشمن جرأت تهدید نداشته باشد و از حمله و تجاوز مأیوس شود.

 

فضای مجازی هست و خواهد بود

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه قدرت ملی در چارچوب حزب و جناح نمی‌گنجد و تمام احزاب و تفکرات ذیل این قدرت تعریف می‌شوند،  گفت: همه باید در حوزه قدرت اقتصادی،  ‌سیاسی،  فرهنگی و دفاعی با هم و هم‌افزا عمل کنیم. قدرت ملی و دفاعی و تبیین ارزش‌های جنگ و دوران دفاع‌مقدس در داخل حزب و زیر خیمه احزاب نمی‌گنجد و مربوط به کل ملت ایران است و در آن دوران مقدس همه مردم اعم از هر ملیت و مذهبی در کنار هم قرار داشتند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه باید فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد،  اظهار داشت: فضای مجازی هست و خواهد بود؛ باید آن را به فرصتی برای ترویج ارزش‌ها و روحیه ایستادگی تبدیل کنیم و جوانان،  رزمندگان و عاشقان انقلاب اسلامی به خوبی قادرند از این فضا استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید