• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61824
+
-

کشت بذرهای اصلاح‌شده در اشتهارد

کشاورزی
کشت بذرهای اصلاح‌شده در اشتهارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد از آغاز عملیات برداشت غلات در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال 2400 تن جو از کشاورزان اشتهاردی خریداری خواهد شد.
به گزارش ایسنا «امید شریفی» با اشاره به آغاز برداشت غلات از مزارع اشتهارد گفت: برای کشت محصول جو و گندم به ترتیب 48 و 57 تن بذر اصلاح‌شده تولیدی از طریق تولیدکنندگان بذرهای تکثیری، تأمین و پس از عملیات بوجاری و ضدعفونی در بین کشاورزان توزیع شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد سطح زیر پوشش مزارع جو و گندم شهرستان با بذرهای اصلاح‌شده را حدود 32 درصد اعلام کرد. وی با اشاره به این‌که برای تسهیل در روند خرید محصول غلات تولیدی شهرستان تمهیدات لازم قبل از شروع عملیات برداشت انجام شده است، گفت: جلسه هماهنگی ستاد برداشت شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان و با حضور عوامل دخیل در امر خرید از جمله فرماندهی نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، اتحادیه کمباین‌داران، شرکت فرآورده‌های نفتی و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

شریفی در ادامه از خرید جو در شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 2400 تن جو با قیمت تضمینی 11هزار و 639 ریال از کشاورزان خریداری شود که پس از عرضه در بورس، مبالغ به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
وی عنوان کرد: خرید گندم نیز در مرکز خرید اشتهارد در حال انجام است و با قیمت تضمینی 17 هزار ریال توسط مرکز خریداری می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید